گوناگون 16:11 - 25 اردیبهشت 1401

لزوم تدوین ۳۰ درصد سرفصل های آموزش عالی براساس شاخص های مهارتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عرفان خسرویان در جلسه شورای آموزشی دانشگاه تصریح کرد: به منظور تحقق سیاست‌های بالادستی حوزه مهارت حداقل باید ۳۰ درصد سرفصل‌های آموزش عالی در کشور بر اساس شاخص‌های مهارتی تدوین گردد.

وی افزود: کمیته آمایش ملی رشته‌ها با توجه به نیاز بازار و رویکرد تحولی دانشگاه می‌بایست با ترکیب جدید و حضور افرادی که درگیر کار اجرایی و اداری روزمره نیستند، تشکیل شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن اشاره به این‌که آمایش به معنای بهره‌مندی از توان و صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد است، گفت: آمایش رشته‌ای می‌بایست مبتنی بر مسئله‌محوری باشد.

وی افزود: رویکرد مهارتی پاسخگوی مسائل صنعت و بازار تولید خواهد بود و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌بایست دانش‌آموخته صنعت‌پسند تربیت کند. از این رو، لازم است رشته‌ها و سرفصل دروس دانشگاه بازبینی و اصلاح گردد.

خسرویان خاطرنشان کرد: کمیته آمایش می‌بایست به نتایج ویژه‌ای ختم شود. از آن‌جا که اکوسیستم کار در استان‌های کشور متفاوت است، آمایش نیز می‌بایست به تناسب زیست‌بوم هر منطقه صورت گیرد. همچنین به روز باشد و بر مبنای آینده‌پژوهی مستمر دفتر گسترش پیش رود.


11562033
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است