استانی 18:00 - 01 بهمن 1399
فرماندار:
ایسنا/تهران فرماندار شهرستان ورامین گفت: ظرفیت ویژه ورامین در تولید گوشت و شیر می‌تواند بسیاری از نیازهای استان تهران را تأمین کند.

ورامین ۴۰ درصد گوشت استان تهران را تأمین می‌کند

حسین کاغذلو عصر چهارشنبه اول بهمن ماه در دیدار با مدیر سازمان تعاون روستای استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گفت: ورامین با داشتن ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأی دام سبک،  ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز استان تهران تأمین می‌کند ضمن این که ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران نیز در این شهرستان تولید می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین اظهار کرد: ورامین با کشت سالانه ۲۱ هزار هکتار گندم و جو، دارا بودن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات پسته، کشت کلزا، ذرت علوفه‌ای و سایر محصولات زراعی، قطب کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و توسعه فعالیت تعاونی‌های روستایی موجب ارتقاء جایگاه کشاورزی این شهرستان می‌شود.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: ظرفیت ویژه شهرستان ورامین در تولید گوشت و شیر می‌تواند بسیاری از نیازهای استان تهران را تأمین کند و دامداران و عشایر شهرستان از آمادگی کامل برای تحقق این مهم برخوردارند.

کاغذلو اظهار کرد: ورامین با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه اردک، ۷۰ درصد از اردک کشور را تولید می‌کند ضمن این که این شهرستان، بزرگترین تولید کننده بوقلمون و شترمرغ استان تهران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورامین از سه شرکت تعاونی با ۱۶ هزار عضو برخوردار است و کمبود تعاونی دامداران نیز می‌تواند با تشکیل جلسات تخصصی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، بخشی از نیاز شهرستان را فعالیت‌های تعاونی در حوزه دامداری را تأمین کند.

انتهای پیام


10913405
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است