بین‌الملل 19:15 - 05 خرداد 1401
یکی از نمایندگان پارلمان الجزایر که قبلا در ارتش فرانسه حضور داشته است، از نمایندگی در این نهاد کنار گذاشته شد.

لغو عضویت یک نماینده الجزایری به سبب حضور در ارتش فرانسه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات ضدفرانسوی، پارلمان الجزایر با اکثریت قریب به اتفاق آراء، یکی از نمایندگان خود را عزل کرد.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد که پارلمان الجزایر در جریان یک جلسه محرمانه، «بخضره محمد» را از نمایندگی کنار گذاشته است.

پارلمان الجزایر تأکید کرد که بخضره محمد، «صلاحیت لازم را برای نامزدی نداشته است و قانون انتخابات تأکید دارد که این نماینده به سبب عدم صلاحیت، کرسی خود را از دست می‌دهد».

به گفته این نهاد الجزایری، این نماینده اعتراف کرده است که قبلا در ارتش فرانسه مشغول به فعالیت بوده است و به همین دلیل به یک کشور خارجی وابستگی دارد که قبلا الجزایر را استعمار کرده بوده است.

این نماینده هم با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در فیسبوک گفت: «صرف اینکه من قبلا در مدت زمان کوتاهی، به عنوان یک پرستار نظامی در یک ارتش خارجی فعالیت داشتم، نمی‌تواند عضویت من را لغو کرد».

وی با بیان اینکه از ۱۵ سال پیش پرونده این مسئله بسته شده است، تصریح کرد: «من به کشورم خیانت نکرده‌ام و قانونی نیز وجود ندارد که این مسئله را منع کند. در آن زمان، ۲۹ سال داشتم و امروز ۵۰ سال.».

این نماینده همچنین گفت که به حضور در ارتش فرانسه نیاز داشته است؛ زیرا با این کار، دیگر «از فرانسه اخراج نمی‌شدم. این موضوع از مسئولان الجزایر مخفی نبوده است».

این در حالی است که الجزایر از سال‌ها پیش از فرانسه می‌خواهد که جنایات استعماری خود را بپذیرد، بابت آن عذرخواهی کرده و آن را جبران کند، اما پاریس همیشه مدعی است که می‌خواهد گذشته را فراموش کند و به سوی آینده حرکت کند.

الجزایر از اکتبر گذشته، با فرانسه با  یک بحران دیپلماتیک روبروست و  سفیر خود را از پاریس فراخواند. این اقدام در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بود که ملت الجزایر را زیر سؤال برده بود.

 رئیس جمهور فرانسه مهر ماه گذشته اذعان کرد که این کشور، ۶۰ سال پیش، راهپیمایی الجزایری‌ها را به صورت وحشیانه ، خشونت آمیز و خونین سرکوب کرد که به ادعای وی، حدود ۱۲۰۰۰ الجزایری دستگیر و بسیاری مجروح و ده‌ها نفر کشته شدند

در همین ارتباط، ارتش الجزایر آبان ماه گذشته به سیاستهای استعمارگرانه فرانسه حمله و تأکید کرد که هیچ تفاوتی بین سیاستمداران فرانسوی وجود ندارد. این نهاد همچنین گفت که اظهارات ماکرون درباره تاریخ الجزایر، «تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکست سیاسی وی در اداره این کشور است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


11574455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است