اجتماعی 15:07 - 08 بهمن 1400

ثبت جهانی بسطام مورد بی توجهی است/ محرومیت از بودجه استانی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی نماز جمعه این شهر در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر به بیان فضائل دخت نبی اکرم (ص) و هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) پرداخت و بیان کرد: سبک زندگی فاطمی و رضوی باید در زندگی مردم جاری و سازی شود.

وی با تبریک پیشاپیش دهه نورانی فجر و آثار پربرکت این انقلاب در همه حوزه‌ها به بیان ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه‌های سه گانه میراث، گردشگری و صنایع دستی منطقه بسطام پرداخت و بیان کرد: از سال ۲۰۰۷ میلادی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان در لیست آثاری قرار گرفته که قابلیت ثبت در میراث جهانی یونسکو را دارا است اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه این منطقه معجونی از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و عرفانی است که همچون نگینی در شرق ایران اسلامی می‌درخشد و همه ادیان زائر و گردشگر این منطقه ملی و فراملی است، ابراز کرد: باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.

رضوی نسب به برشمردن آثار طبیعی و معماری کهن در دوره‌های مختلف این بخش از جمله کوهستان سترگ شاهوار، جنگل جهانی ابر و مجموعه تاریخی بسطام و خرقان پرداخت و ابراز داشت: مسئولین باید به این منطقه توجه ویژه داشته باشند و مردم آثار اقتصادی حوزه گردشگری را بر سر سفره‌های خود حس کنند.

وی با اشاره به روی کار آمدن مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان کرد: از مدیرکل جدید می‌خواهیم تا با حضور در این منطقه بی‌نظیر به فرایند ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که مجموعه بسطام از بودجه استانی محروم مانده است، افزود: به مسئولان امر گوشزد می‌کنیم که افتخار و آورده ثبت این مجموعه بی‌نظیر برای همه استان است، لذا لازم است نسبت به تزریق بودجه ویژه اقدام شود.


11430353
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است