استانی 10:01 - 05 تیر 1401

۱۲۱ متخلف صید و شکار در آذربایجان غربی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از دستگیری ۱۲۱ نفر متخلف و کشف ۲۰ قبضه اسلحه شکاری در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۸۸ تخلف زیست محیطی در سطح استان توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شده که از این تعداد، ۱۲۱ متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست در این مدت موفق به کشف ۲۰ اسلحه مجاز و ۲ اسلحه غیر مجاز که در هنگام شکار مورد استفاده قرار گرفته شده است.

شهند عنوان کرد: تعداد ۸۹۶ قطعه ادوات شکار شامل قایق، تور صیادی و ماهی گیری، الکترو شوکر، تورهای زنده گیری و سایر ادوات کشف و ضبط شده است. همچنین نیروهای یگان محیط زیست استان در ۳ ماهه اول سال، ۱۰۹ قطعه پرنده و ۶۳ مورد پستاندار را از متخلفان به صورت زنده کشف و رهاسازی کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: تعداد شروع به شکار غیر مجاز توسط متخلفان در ۳ ماه اول سال ۱۲ مورد بوده است که متخلفان قبل از اقدام به شکار توسط محیط بانان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۶۷ قطعه از انواع آبزیان شامل کپور، ماهی آزاد، سوف و … توسط یگان حفاظت محیط زیست از متخلفین کشف و ضبط شده است.

شهند در خصوص عملکرد این بخش در حوزه کنترل آلودگی هوا نیز گفت: در این مدت ۱۴ مورد آلودگی توسط این نیروها گزارش و با عاملان آن برابر قانون برخورد شده است.

وی در خصوص آمار آتش‌سوزی در مناطق، بیان کرد: در این مدت ۳۹۶ هکتار از مناطق دچار آتش‌سوزی شدند که به کمک تیم‌های واکنش سریع محیط بانان، جوامع محلی، نیروهای مردمی و سایر ارگان‌ها این آتش‌سوزی‌ها مهار شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مردم و دوستداران محیط زیست در سراسر استان، به منظور حفظ انفال الهی و گونه‌های ارزشمند حیات وحش، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، مراتب را به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.


11605084
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است