استانی 15:55 - 11 آذر 1400
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
ایسنا/فارس به گفته مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیشتر از ۴۹۰ هزار بیمار از کل ۵۰۱ هزار مبتلای شناسایی شده کروناویروس در فارس، بهبود پیدا کرده‌اند که این تعداد ۹۸ درصد کل مبتلایان را شامل می‌شود.

بهبودی ۹۸ درصد از مبتلایان به کرونا در فارس

دکتر سید روح‌الله حسینی پنجشنبه در جلسه اعلام آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز پنجشنبه یازدهم آذر ۱۴۰۰، بیش از یک میلیون و ۷۶۱ هزار تست کرونا در فارس انجام شده است، مجموع موارد مثبت شناسایی شده را ۵۰۱ هزار و ۵۴۵ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۹۰ هزار و ۵۱۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

بستری ۱۳۱ نفر و مرگ ۴ بیمار

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ۱۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۷۳ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۹۰۴ هزار و ۸۸۹ دُز رسیده است، اعلام کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۱۹ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۷۰ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

بالاتر بودن امار مرگ در بیمارانی که واکسن نزده‌اند

حسینی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر در گروه هایی که واکسن دریافت نکرده اند، بسیار بیشتر است، از کسانی که واکسن دریافت نکرده اند یا افرادی که تنها دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، خواست برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا ایمنی جمعی مورد نظر در جامعه ایجاد شود و هرچه زودتر بتوانیم از بحران شیوع کروناویروس عبور کنیم.

انتهای پیام


11347333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است