بین‌الملل 14:01 - 01 مهر 1399
خواهر فعال زن عربستانی با شرح شرایط بسیار سخت خواهرش در زندان و وخامت شرایط جسمانی‌اش به دلیل اعتصاب غذا، آزادی او را خواستار شد.

ایندیپندنت: لجین الهذلول در زندان عربستان هر روز جهنم را تجربه می‌کند

به گزارش ایسنا، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی به نقل از لینا الهذلول، خواهر لجین الهذلول، فعال زن عربستانی نوشت، لجین در زندان عربستان در شرایط جهنمی زندگی می‌کند و مجبور به اعتصاب غذا شده است، شرایط جسمانی او نیز در نتیجه اعتصاب غذا رو به وخامت است.

لینا الهذلول در ادامه آزادی این زن را خواستار شد که به دلیل مطالبه حق زنان برای رانندگی شکنجه شده و در گذشته نیز به دلیل دفاع از زنان عربستانی زندانی شده بود، در حالی که ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان برداشته شده اما لجین و تعداد دیگری از فعالان زن عربستان که خواستار بهبود شرایط زنان در این کشور شده بودند، در مه ۲۰۱۸ بازداشت شده و هنوز در زندان به سر می‌برند.

خواهر این فعال زن عربستانی که کاندیدای دریافت جایزه نوبل هم شده، گفت: پس از دو ماه که ملاقات با لجین ممنوع بود و این مساله موجب نگرانی خانواده ما شده بود، پدر و مادرم موفق به ملاقات با او شدند و لجین در این ملاقات به پدر و مادرم اطلاع داد که نگهبانان به او اجازه تماس با آنها و ملاقات را به دلیل بحران کرونا نمی‌دهند.

او افزود: لجین در سلول انفرادی است، در ملاقاتی که پدر و مادرم ۳۱ اوت با او داشتند، متوجه لاغری و ضعف او شدند، او برای اینکه مدیریت زندان را مجبور کند به او اجازه ملاقات با پدر و مادرش را بدهند، تصمیم گرفت اعتصاب غذا کند.

لینا الهذلول در ادامه گفت: احساس انزجار، غم و عصبانیت می‌کنم زیرا لجین مجبور شده کار را به این مرحله برساند تا آنها را مجبور کند به او گوش دهند. همچنین اینکه شخصی جان خود را به خطر بیندازد تا حقوق اساسی‌اش را بگیرد، بسیار ناامیدکننده است. علاوه بر این مسؤولان زندان تلاش کردند به او غذا بخورانند و حتی پزشکی را برای او آوردند تا او را مجبور به خوردن کند. زندگی در سلول انفرادی و اینکه امروز یا فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد، عذاب است.

خواهر لجین افزود: او هشت ماه در سلول انفرادی بوده است و نمی‌داند چه زمانی در مقابل دادگاهی عادل قرار خواهد گرفت و یا چه زمانی از آنجا خارج خواهد شد، در واقع او هر روز در جهنم به سر می‌برد. این مساله هر روز ما را می‌کُشد (عذاب می‌دهد) و این جنون بدتر و بدتر می‌شود، ابتدا ناپدید شد سپس دست از غذا کشید، آنها می‌خواهند او را تحقیر کرده و خاموش کنند، در نهایت آنها زمانی مجبور می‌شوند لجین را آزاد کنند اما نمی‌خواهد یک زن قدرتمند را آزاد کنند بلکه می‌خواهند یک زن ضعیف و بدون صدا را آزاد کنند، آنها زمانی که می‌بینند لجین پشت میله‌های زندان قوی است، از او می‌ترسند.  

اکنون که به الهذلول اجازه ملاقات با خانواده‌اش پس از ۶۱ روز داده شده، نگرانی‌ها از شکنجه لجین در زندان افزایش یافته‌اند، آخرین باری که سال ۲۰۱۸ ربوده شد، شکنجه شده و تهدید به قتل شد.

نهادهای حقوق بشر اعلام کردند، لجین از تعرض‌ها از جمله حملات برقی و تعرض جنسی آسیب دیده است. لوسی رای، از سازمان گرنت لیبرتی از سران کشورهای گروه 20 خواست نشست سرانی را که قرار است نوامبر در ریاض برگزار شود، تحریم کنند.

لوسی رای گفت: این زن کار ساده‌ای انجام داده و آن اعتراض مسالمت‌آمیز نسبت به ممنوعیت رانندگی برای زنان است و هنوز در زندان به سر می‌برد و این به معنای تلاش برای خاموش کردن صدای او است.

این سازمان آزادی پژوهشگران و فعالان زن و مرد را خواستار شد و درباره عربستان گفت: عربستان محل بریدن سرها در میدان‌های عمومی است و مادران در زندان هستند چرا که فرزندان‌شان پناهنده شده‌اند و مادران در زندان شکنجه می‌شوند.

لجین که سال ۲۰۱۸ در امارات ناپدید شد، اعلام کرده که شکنجه شده و روش موسوم به واتر بردینگ (ایجاد احساس خفگی در آب) علیه او انجام شده است. پدر و مادرش نیز اثار سوختگی را بر پاهایش مشاهده کرده‌اند. برادرش ولید نیز پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود، یکی از بازپرسان در حالی که سیگار می‌کشیده، پاهایش را همانند کسی که پاهایش را روی میز می‌گذارد، بر روی پاهای لجین قرار داده و دود سیگار خود را به صورت لجین دمیده است.

انتهای پیام


10728728
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص آمار بالای شهدای کودک در غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده در حال بررسی فروش یک میلیارد دلاری تسلیحات به اسرائیل است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سیا آمریکا درباره کاهش مهمات اوکراین و شکست آن تا پایان سال ۲۰۲۴ هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است