استانی 10:25 - 02 خرداد 1401

معاون رئیس جمهور از پروژه ساخت بزرگراه زابل به زاهدان بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز دوشنبه در جریان سفر به زاهدان از پروژه ساخت بزرگراه زابل به زاهدان بازدید کرد.

گفتنی است طول محور مواصلاتی «زابل - زاهدان» حدود ۲۰۰ کیلومتر است و این محور که یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، تا قبل از سال ۸۵ به صورت دو طرفه بود، اما سرانجام عملیات اجرایی بزرگراه زابل به زاهدان در همان سال آغاز شد تا دیگر مردم شاهد از بین رفتن عزیزان خود در این جاده نباشند.

شهر زاهدان که به عنوان حلقه پیوند دهنده بخش مهمی از زنجیره ارتباطی جنوب شرق بشمار می‌رود. با توجه به جایگاه مهم راه‌های ارتباطی این کلانشهر و همچنین ساماندهی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از خارج شهر و کاهش بار تصادفات ساخت این کمربندی را به عنوان یک ضرورت مورد توجه ویژه قرار گرفت.

با توجه به اینکه کمربندی کنونی شهر زاهدان به دلیل شهرک‌های مسکونی که در اطراف ساخته شده عملاً نقش و عملکرد ترافیک برون شهری خود را از دست داد و آمار تصادفات در دهه گذشته افزایش زیادی یافت احداث این پروژه مهم راه سازی را در اولویت کاری قرار گرفت.


11570332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است