اجتماعی 19:39 - 06 مرداد 1400
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به بررسی حقوقی این معاونت بر روی حق پرستاری همسران جانباز، گفت: بررسی حقوقی انجام دادیم که این حق پرستاری به زنانی که وظایف پرستاری را انجام داده‌اند برسد، اما تا کنون به لایحه و پیشنهادی در این زمینه نرسیدیم و موضوعی است که جای کار و بررسی دارد.

توجه معاونت امور زنان به حق پرستاری همسران جانباز

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم نامه و گزارش همکاری‌های مشترک این معاونت با بنیاد شهید، با اشاره به کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز که توسط این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: حاصل برخی پژوهشهای معاونت زنان دو لایحه پیرامون مطالبات همسران شهدا بود. یکی از این لوایح به بحث حضانت و امکان برداشت مادران از حساب‌های جاری کوتاه و بلند مدتی است که خود برای فرزندان افتتاح کرده‌اند.

وی ادامه داد: این لایحه در دولت تصویب و به مجلس رفت. عملا پیش از این مادر امکان برداشت از حساب را نداشت اما این لایحه دارای سند پشتیبان و مطالعات حقوقی و نشست‌های تخصصی در قم است. این مطالبه همسران شهدا بود که می‌گفتند در انجام وظایف مادری با مشکلاتی مواجه‌اند و یکی از آنها بحث بانک‌ بود. دولت حتی به این لایحه سرمایه گذاری در بورس را هم اضافه کرد و این اجازه را به مادر داد که سهام بورس را برای فرزند مدیریت کند.

ابتکار با اشاره به درخواست این معاونت مبنی بر ثبت نام مادر در کارت ملی، گفت: همسران شهدا بعضا با مشکلاتی در فرودگاه و پیرامون درج نام مادر در کارت ملی مواجه بودند که معاونت درخواست ثبت نام مادر در کارت ملی را داد. با آخرین پیگیری‌های معاونت این جواب به ما داده شد در تراشه هوشمند کارت ملی نام و نام خانوادگی مادر و اطلاعات هویتی قرار خواهد گرفت.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز و ایثارگر نیز اشاره کرد و گفت: اتفاق بزرگی بود که به شکل وسیع در تمام کشور و استانها برگزار شد. همچنین طی دو سال پژوهشهایی در معاونت شکل گرفت که با بررسی ۷۰ منبع عربی و انگلیسی و فارسی کتاب با عنوان بانوی اول و برای حضرت خدیجه به عنوان نخستین زن مسلمان نوشته شد. برای این کتاب تا کنون چهار مسابقه با وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، مرکز آموزش مدیریت دولتی و... برگزار شده است. این کتاب با زبان روان و برای نسل امروز نگاشته شده است.

ابتکار در خصوص کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز گفت: برای این کنگره بر اساس مستندات و کار عملی انجام شده است. این رویکرد پژوهشی در حوزه ایثارگران و ماحصل این تجربیات می‌تواند از جهت بسته سیاستی در اصلاح سیاست‌های مرتبط با ایثارگران مفید باشد.

وی همچنین به ۵۰ پادکست قرآنی و ۱۲ جلد کتاب تحت عنوان مهارت‌های خوب زیستن تدوین شده در این معاونت نیز اشاره کرد و این پیشنهاد را به بنیاد شهید داد تا از این کتب تدوین شده در خدمات خود به خانواده شهدا استفاده کند.



انتهای پیام


11166221
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است