گوناگون 09:22 - 05 خرداد 1401

آغاز رقابت ۶۴ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از امروز

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۴۳ رشته و ۱۱ مجموعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار می شود.

تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۶۲ داوطلب زن و ۱۶ هزار و ۱۰۲ داوطلب مرد هستند.

با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو رشته شرکت کرده اند آمار نهایی شرکت کنندگان در آزمون ۶۴ هزار و ۱۷۳ نفر است که از این تعداد ۴۶ هزار و ۴۵۹ نفر زن و ۱۷ هزار و ۷۱۴ نفر مرد هستند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی به داوطلبانی که در مناطق هوای نامساعد گرد و غبار قرار دارند، توصیه کرده است جهت حفظ سلامتی خود، تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در نوبت صبح پنجشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ در رشته های زیر برگزار می شود:

مجموعه آموزش پزشکی شامل: ۱. آموزش پزشکی ۲. یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی ۳. تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی

مجموعه بهداشت محیط شامل: ۱. بهداشت محیط – سم شناسی محیط ۲. مهندسی بهداشت محیط – مدیریت پسماند ۳. مهندسی بهداشت محیط ۴. مهندسی بهداشت محیط- بهره برداری و نگهداری از تاسیسات بهداشتی شهری ۵. بهداشت محیط – بهداشت پرتوها

مجموعه روانشناسی شامل: ۱. روانشناسی بالینی ۲. بهداشت روان ۳. روانشناسی سلامت، ۴. روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

مجموعه علوم آزمایشگاهی (۱) شامل: بیوشیمی بالینی ۲. زیست فناوری پزشکی ۳. ژنتیک انسانی

مجموعه فیزیک پزشکی شامل: ۱. فیزیک پزشکی ۲. رادیبولوژی و حفاظت پرتوئی

تکنولوژی اتاق عمل، ارتز و پروتز (اعضای مصنوعی و وسایل کمکی)، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، بینایی سنجی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها، تاریخ علوم پزشکی، شنوایی شناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، مهندسی پزشکی (بیومواد)

همچنین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در نوبت عصر پنجشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ نیز در رشته های زیر برگزار می شود:

مجموعه پرستاری شامل: ۱. پرستاری اورژانس ۲. پرستاری توانبخشی ۳. پرستاری داخلی جراحی ۴. پرستاری سالمندی ۵. پرستاری سلامت جامعه ۶. روان پرستاری ۷. پرستاری کودکان ۸. پرستاری نظامی ۹. پرستاری مراقبت‌های ویژه ۱۰. پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان ۱۱. مدیریت پرستاری

پدافند غیرعامل در نظام سلامت، فناوری اطلاعات سلامت، نانو فناوری پزشکی

در این دوره از آزمون کلیه داوطلبان به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه مجاز به تصحیح معدل خود بودند و داوطلبانی که دانشجوی سال اخر بوده و طبق بند ٧-٣ دفترچه راهنمای ثبت نام صفحه ٣١، معدل خود را تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نهایی کرده‌اند، می توانستند همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمره معدل خود را باید در سامانه وارد کنند.

در پی اعلام برخی از داوطلبان مبنی بر لزوم تصحیح کد ایثار سهمیه رزمندگان و ایثارگران و یا تصحیح سهمیه مورد استفاده به دلیل الف- اعلام دیر هنگام ارگان مربوطه و یا ب- غیر واجد شرایط شدن استفاده از سهمیه رزمندگان بر اساس اعلام ارگان مربوطه، شرایطی فراهم شد تا در طول مدت دریافت کارت ورود به جلسه، تصحیح سهمیه نیز امکانپذیر بود و این گروه از داوطلبان می‌توانستد در این مدت علاوه بر معدل سهمیه خود را نیز تصحیح کنند.

تمامی داوطلبان همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir باید فرم خوداظهاری کرونا را هم تکمیل می کردند و برای افرادی که علائم بیماری کرونا داشتند در محل آزمون فضای جداگانه در نظر گرفته شد.

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، کلید اولیه آزمون در روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ منتشر می شود و داوطلبان می توانند از ۱۰ خرداد اعتراض به سؤالات آزمون را صرفا به صورت اینترنتی ارسال کنند. پس از بررسی سوالات آزمون و اعتراضات کلید نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش به همراه کارنامه علمی مرحله اول در نیمه اول تیرماه اعلام می شود. انتخاب رشته کلیه داوطلبان به همراه انتخاب رشته محل مخصوص استعداد درخشان بدون آزمون نیز در نیمه اول تیرماه انجام می گیرد.

اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد، بقیه الله، ارتش و رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی جهت مرحله دوم ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ اعلام می شود و سپس مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد، بقیه الله، ارتش و رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ برگزار می شود.

اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ به همراه کارنامه نهایی در نیمه دوم شهریورماه صورت می گیرد و پذیرفته شدگان پس از اعلام نتایج در همین زمان در دانشگاه‌ها ثبت نام می کنند.


11574064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است