استانی 17:14 - 03 مهر 1399
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران عنوان کرد
ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، این وعده را داد که از محل طرح هوشمندسازی پست، مرکز مکانیزه پست و سورتینگ شامل خدمات خرید انتقال، تجزیه مکانیزه و آماده سازی امانات پستی در رشت ایجاد شود.

ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی در رشت

رمضانعلی سبحانی فر در دیدار با استاندار گیلان، با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان به عنوان مقصد اولین سفر استانی خود، اظهار کرد: به دنبال توسعه خدمات پستی هستیم تا امکان خدمات رسانی بیشتری به مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در جریان شیوع کرونا نقش و اهمیت خدمات پستی بیش از پیش بر همگان اثبات شد، ادامه داد: پست و خدمات آن در گیلان روند رو به رشدی دارد، اما نیازمند زیرساخت هایی برای توسعه هرچه بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: در راستای بهبود خدمات، بر گسترش برنامه های پست با محوریت توسعه خدمات در بستر حمل و نقل ریلی متمرکز شده ایم و با توجه به اتصال خط ریلی به رشت، ظرفیت های خوبی در گیلان برای تحقق این مهم فراهم آمده است.

سبحانی فر، این وعده را داد که از محل طرح هوشمندسازی پست، مرکز مکانیزه پست و سورتینگ شامل خدمات خرید انتقال، تجزیه مکانیزه و آماده سازی امانات پستی در رشت ایجاد شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق دولت الکترونیک، لازم است دستگاه ها با رویکرد کاهش مراجعه مردم به ادارات، خدمات خود را تا حد ممکن به صورت الکترونیک ارائه دهند و می توانند به نیابت، فعالیت هایشان را به مجموعه پست واگذار کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با تاکید بر اینکه لازم است در تمامی روستاها دفتر پیشخوان روستایی ایجاد شود، گفت: با بهره‌گیری از خدمات پستی و تجارت الکترونیک، می‌توان کسب و کارهای کوچک روستایی همچون صنایع دستی را نیز رونق بخشید.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، اظهار کرد: پست به لحاظ خدمت و قدمت از جایگاه خوبی بین مردم برخوردار است و در حقیقت مردم، پست را مظهر ارتباطات در جامعه می دانند.

وی ادامه داد: امروز واگذاری برخی خدمات دستگاه‌های اجرایی به پست نشانگر اهمیت و نقش موثر این نهاد است و با توجه به تنوع خدمات پست در کشورهای توسعه یافته، بایستی تلاش شود تا با استفاده از فناوری های نوین، خدمت مطمئن، ارزان و باکیفیت تر ارائه تا موجب افزایش جلب اعتماد جامعه به مجموعه پست شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات پست در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم در حوزه ICT بیشتر شده، این امر را شایسته تقدیر خواند و گفت: خدمات این بخش نیازمند گسترش، تحول و ارتقاست و در این راستا باید نیازسنجی از موارد مورد تقاضای مردم صورت گیرد و در جهت رضایتمندی آنان گام های موثری برداشته شود.

زارع خاطرنشان کرد: گیلان با توجه به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در بخش نیروی انسانی و منابع، می‌تواند در زمینه استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات آسان به مردم پیشتاز باشد و در این خصوص باید از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغات بیش از پیش بهره گیری شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های پستی و تجارت الکترونیک ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی هفت ماه اخیر و ضرورت پرهیز مردم از ترددهای غیرضروری، ایجاد بسترهای مختلف برای ارائه خدمات غیرحضوری به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک و نیز انتقال بسته های مردمی در درون استان از جمله کسب و کارها نیز می تواند در مدیریت این بیماری اثرگذار باشد.

وی تسهیل خدمات پستی، تسریع در زمان توزیع مرسوله و دیگر فرایندهای پستی و نیز کیفی سازی خدمات را اموری دانست که تحقق آن افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و افزود: شرکت پست زمینه تحقق هرچه ‌بهتر و سریع‌تر اقتصاد مقاومتی را داراست و می‌تواند با فرهنگسازی و ایجاد فرصت برای نفوذ بیشتر خدمات پستی در زندگی روزمره به ارکان مختلف کشور کمک کند.

زارع بیان کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شده، ارتباط بیشتر مجموعه پست با بنگاه های اقتصادی برای انتقال کالاها باتوجه به وجود بستر خط ریلی در استان، علاوه بر ارتقای شاخص‌ها گامی موثر برای کمک به بخش تولید و بومی سازی نیازمندی ها به شمار می آید.

انتهای پیام


10732345
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است