استانی 15:05 - 08 مهر 1399
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان عنوان کرد:
ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از توزیع واکسن آنفولانزا طی سه مرحله در این استان خبر داد و گفت: در مرحله نخست توزیع واکسن طی یک هفته در بین پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص و زنان باردار انجام می‌شود.

مراحل سه‌گانه توزیع واکسن آنفولانزا / مرگ۲۶۲ کرونایی در سمنان

دکتر نوید دانایی در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان اظهار کرد: در مرحله دوم واکسن، در بین افراد در معرض خطر همچون افراد بالای ۶۵ سال و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که در معرض خطر هستند توزیع می شود.

دبیر ستاد مقابله با کروناویروس استان ادامه داد: قرار است که در مرحله سوم نیز در صورت تامین واکسن مورد نیاز این واکسن، با قیمت آزاد به صورت عمومی در اختیار همگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به روند ابتلا به آنفولانزا در دیگر کشورها افزود: بر اساس گزارش‌ها، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، میزان ابتلا به آنفولانزا نیز با روند کاهشی مواجه شده که امید می‌رود در کشور ما نیز با شرایط مشابهی روبرو شویم.

بیش از 4700 مبتلای قطعی در جمعیت تحت‌پوشش علوم‌ پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کووید19 در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: در مجموع چهار هزار و 732 مبتلای کروناویروس در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 811 بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه بستری شدند ادامه داد: علاوه بر این در بیمارستان‌های این دانشگاه در سه شهر سمنان، دامغان و گرمسار دو هزار و ۹۲۱ نفر نیز به صورت سرپایی با تست مثبت کرونا شناسایی شدند که بر این اساس آمار مبتلایان قطعی در مجموع ۴۷۳۲ نفر در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه اعلام می‌شود.

مرگ۲۶۲ کرونایی در سمنان

دکتر دانایی با اشاره به شمار جانباختگان کروناویروس در 6 شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان گفت: متاسفانه تا به امروز ۲۶۲ نفر از مبتلایان قطعی شناسایی شده فوت کردند که بر این اساس و با در نظر گرفتن درصد جمعیت، نرخ مرگ و میر در جمعیت تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان زیر ۶ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با ابراز خرسندی از فرآیند بیماریابی در 6 شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه اضافه کرد: شرایط از نظر بیمار یابی نسبت به فوت بیماران، نسبت مطلوبی است و نشان از سرعت قابل قبول بیمار یابی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه سمنان، خدمات بسیار مطلوبی در حال ارائه به بیماران است ادامه داد: در حال حاضر توان آی سی یو و تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است.

آغاز شیب نزولی ابتلا در سمنان از 3 روز پیش

این پزشک فوق‌تخصص با بیان اینکه از ۳ روز گذشته، تعداد بیماران مثبت ما کاهش پیدا کرده و روند کاهشی با شیب نزولی را مشاهده می‌کنیم تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت‌پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بستری هستند.

وی با تقدیر از رعایت دستورالعمل‌ها و موارد بهداشتی در مراسم‌های عزاداری محرم افزود: انتظار می‌رود که مردم همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند. انتظار می رود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های ماه صفر نیز ادامه داشته باشد تا در آینده شاهد کاهش موارد ابتلا و در نهایت کنترل بیماری باشیم.

دانایی از جمع آوری گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خبر داد و اظهار کرد: از این گزارش‌ها در راستای ارتقاء مسائل بهداشتی در جمعیت تحت‌پوشش بهره می‌گیریم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خواستار نظارت بیشتر بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی این‌حوزه باید بر رعایت موارد و مسائل بهداشتی به منظور مقابله با سرایت و انتقال بیماری کووید19ورود جدی داشته باشند. همچنین بسیج و سازمان‌های مردم نهاد، نظام پزشکی ، نظام پرستاری و سایر سازمان‌های مردم نهاد می توانند در بحث نظارت، ورود جدی داشته باشند .

وی یادآوری کرد: کارگروه نظارتی استانداری که با درایت استاندار ، راه اندازی شد، سطح نظارتی بسیار مطلوبی را در حوزه رعایت موارد و مسائل بهداشتی به انجام رسانده است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۵ سطح نظارتی در خصوص مقابله با بیماری کرونا در حال انجام است اضافه کرد: امید می‌رود که با رعایت موارد و مسائل بهداشتی از سوی مردم و اقدامات در حال انجام در هفته های آتی با یک روند ثابت، به سوی کاهش ابتلا به این بیماری عالم‌گیر گام برداریم .

انتهای پیام


10740325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است