سیاسی 14:19 - 29 فروردین 1400
امیر سرلشکر موسوی گفت: توان پهبادی ارتش به عنوان یک قدرت و برگ برنده نیروهای مسلح است که در صورت نیاز در میدانهای نبرد از آن استفاده خواهد شد.

فرمانده کل ارتش: توان پهپادی ارتش، برگ برنده نیروهای مسلح است

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه یگان های محمول ارتش و در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش، گفت: روز ۲۹ فروردین یادگار بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله  تعالی علیه است.

وی با اشاره به تجهیزات و دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در رژه امروز، گفت: آنچه شما شاهد بودید گوشه‌ای از توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی به نمایش گذاشته شد.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر رعایت پروتکل های مختلف بهداشتی، تصریح کرد: برای ما بسیار مهم بود که دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را ۱۰۰ درصد اجرا کنیم و کوچکترین خطری در این زمینه نکنیم، بنابراین بسیاری از کارهایی که می‌توانستیم ارائه کنیم را حذف کردیم و آنچه به نمایش گذاشته شد، دستاوردهایی بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان نمایش داشت.

امیر سرلشکر موسوی افزود: شما امروز شاهد حضور قدرت نوظهور پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودید و این بسیار مهم است که قدرت پهپادی ارتش در سال های فشار حداکثری ظهور و رشد کرده و پا گرفته است.

وی ادامه داد: توان پهپادی ارتش امروز به عنوان یک قدرت و برگ برنده نیروهای مسلح است که در صورت نیاز در میدان‌های نبرد از آن استفاده خواهد شد.

فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچه را که می‌شد با رعایت همه ملاحظات بهداشتی نشان دهند را در معرض دید مردم عزیزمان قرار دادند. ما با این رژه می خواهیم به مردم عزیزمان بگوییم آن چنان که در این ۴۳ سال پیشاپیش این ملت در برابر دشمنان ایستاده ایم و از آرمان‌های آن‌ها دفاع کرده‌ایم باز هم فرزندان غیور شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم برای تحقق آرمان‌ها ایستاده‌اند و پیش خواهند رفت.

امیر سرلشکر موسوی افزود: در انتهای رژه امروز شما شاهد نمونه هایی از توانمندی قرارگاه پدافند زیستی ارتش و نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بودید، این رژه نمادین در واقع ادای احترامی است به جامعه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت مردم این کشور، همچنین ادای احترام و تعظیم به شهدای بزرگوار این عرصه و خانواده های محترم آنها است.

فرمانده کل ارتش گفت: با این رژه به ملت بزرگ ایران اعلام کردیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان که در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل در کنار مردم بوده است، از اسفند سال ۹۸ تا کنون برای مقابله با کرونا در کنار مردم ایستاده است و هر جا که لازم باشد و هر کمکی که از دست ارتش جمهوری اسلامی ایران برآید برای مردم با جان و دل انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: ارتش همواره برای مردم و در کنار آنها و در خدمت این عزیزان است و این حرف اساسی رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

فرمانده کل ارتش درباره تاثیر تحریم‌ها بر توان دفاعی کشور اظهار کرد: خاصیت هر انسانی است که وقتی در محدودیت قرار می گیرد دو راه بیشتر ندارد یا اینکه محدودیت را حاکم بر خود بداند و زندگی خود را تمام شده بپندارد و راه دیگر اینکه محدودیت را به فرصتی تبدیل کند. برای عبور از این محدودیت آنچه توان دارد به کار بگیرد. ملت بزرگ ایران در این ۴۳ سال راه دوم را انتخاب کرده است، به توان داخلی و مردم تکیه کرده و ارتش جمهوری اسلامی ایران که جزئی از این ملت بزرگ است در این سال‌ها توانست بیش از ۸۰ درصد وابستگی خود به بیگانگان را با اتکا به توان داخلی قطع کند.

وی اضافه کرد: آنچه امروز شما به عنوان قدرت پهپادی مشاهده کردید در همین سال‌های فشار حداکثری در ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور یافت. تحریم‌ها برای همه ملت‌ها ظالمانه و محدودیت آفرین است و می‌تواند بر ملت‌ها فشار ایجاد کند اما ملتی که بتواند از تحریم‌ها و فشارهای بیگانگان به عنوان فرصت استفاده کند می‌تواند حرف اصلی خود را در جهان محکم به زبان بیاورد.

امیر سرلشکر موسوی در پایان خاطر نشان کرد: ایران می تواند پرچم خود را در اهتزاز نگه دارد اقتدار و سربلندی ملت خود را در جهان حفظ کند، این راهی است که ملت ایران انتخاب کرده و ارتش هم که جزئی از این ملت است این راه را انتخاب کرده است.

انتهای پیام 


11030600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است