استانی 14:36 - 25 شهریور 1400
مدیرکل انتقال خون استان خبر داد
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش شدید ذخایر خونی همه گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به اهدای خون/ کاهش چشمگیر ذخیره خونی

رستم حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: از عموم مردم استان که امکان اهدای خون را دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون، به تامین نیاز بیماران نیازمند به خون کمک کنند.

وی اظهار کرد: بعلت شرایط کرونایی، کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون و در نتیجه، با کاهش چشمگیر میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح این استان مواجه شده ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به شهروندان اطمینان می‌دهیم که مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نه تنها برای آنان مخاطره‌ای به همراه ندارد بلکه تضمین کننده سلامت آنان نیز محسوب می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: مردم استان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ روزهای شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه ها از ساعت ۸ تا ۱۲ با مراجعه به سه پایگاه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت، نسبت به اهدای خون اقدام کنند. در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی خونگیری انجام نمی شود.

وی در خصوص شرایط اهدای خون ادامه داد: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشند، وزن آنها ۵۰ کیلو گرم بوده و فاقد بیماری زمینه ای باشند و و همچنین حجامت و عمل جراحی انجام نداده باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدارک لازم برای مراجعه کنندگان جهت اهدای خون عنوان کرد: کسانی که برای اولین بار می خواهند خون اهدا کنند باید کارت ملی همراه داشته باشند اما برای چه کسانی که قبلاً خون اهدا کردند همراه داشتن کارت شناسایی کافی است. 

حسن زاده در خصوص کسانی که واکسن کرونا تزریق کردند و میخواهند خون اهدا کنند، تاکید کرد: طبق بخشنامه جدید کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند پس از دو هفته می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

وی اظهار کرد: ۱۲ تخت فعال خونگیری در سه مرکز یاسوج گچساران و دهدشت آماده خون گیری از داوطلبان اهدای خون هستند.

 مدیر کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کم کردن سکته قلبی و مغزی، رفع سردرد ها و بدن دردها، ایجاد سبکی و نشاط، فعال کردن مراکز خون سازی بدن، مشخص شدن گروه خونی افراد و با توجه به پرسیدن ۴۲ سوال از متقاضیان اهدای خون غربالگری از مهم‌ترین مزایای اهدای خون است.

انتهای پیام


11231257
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است