استانی 23:08 - 15 مرداد 1399
در جریان بازدید از پروژه‌های عمران شهری:
ایسنا/کردستان شهردار سنندج با رد شایعه احداث غرفه اعلام کرد که هیچ غرفه‌ای در این مکان احداث نخواهد شد و تنها برنامه‌ریزی‌هایی برای شب بازار در این مکان شده است.

پیاده راه فردوسی غرفه‌بندی نمی‌شود

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج امروز(۱۵ مرداد) در ادامه بازدید نمایندگان احزاب کشور از پروژه‌های عمران شهری سنندج اظهار کرد: پروژه پیاده راه فردوسی در چند سال گذشته در دستور کار قرار داشت و مطالعات اولیه توسط دانشگاه کردستان انجام شده بود.

وی افزود: خیابان فردوسی شریان مرکزی شهر سنندج به حساب می‌آید و از ابتدای سال تصمیم احداث پیاده راه گرفتیم.

شهردار سنندج با بیان اینکه نوسازی تاسیسات زیرساختی کهنه این مسیر اعم از فیبر نوری و شبکه آب و فاضلاب و غیره درحال انجام است تصریح کرد: پیمانکار این پروژه بومی استان است و در دو شیف صبح و شب درحال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد که هر دو روز یکبار ۵۰ متر از راسته مغازه داران جهت عملیات ترمیم و نوسازی آب و فاضلاب تعطیل می‌شود که به زودی این پروژه نیز به اتمام می‌رسد.

صیدی یادآور شد که طول خیابان فردوسی۶۰۰ متر و عرض آن نیز ۲۴ متر است که یک لایت سواره‌رو ۵ متری برای عبور ماشین امدادی و دو پیاده راه ۱۵ و ۵ متری برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

وی با رد شایعه احداث غرفه اعلام کرد که هیچ غرفه‌ای در این مکان احداث نخواهد شد و تنها برنامه‌ریزی‌هایی برای شب بازار در این مکان شده است.

شهرام ملکی، معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان با برنامه‌های عمران شهری و جذب اعتبارات ملی در کشور پیشگام شده است گفت: سال گذشته ۵۷ میلیاردتومان از این ردیف ملی به کردستان اختصاص یافت و کردستان اولین استان موفق در جذب این سهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه نمونه این پروژه در غرب کشور وجود ندارد، اظهار کرد که پروژه خیابان فردوسی از سال ۹۹ با دستور استاندار آغاز به کار کرده و درجلسات مختلف از اصناف این خیابان درخصوص نحوه فعالیت در این پروژه نظرخواهی شده است.

معاون عمرانی استانداری کردستان افزود: ۲۴ کیلومتر شبکه برق، ۴ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب و فیبر نوری و غیره نوسازی و یا اصلاح شده است.

وی تصریح کرد: برآورد این پروژه ۴۰ میلیارد تومان است که ۱۰ میلیارد آن از اعتبارات بازآفرینی شهری و مابقی از منابع شهرداری تامین شده است.

وی یادآورشدکه تمام امکانات عبور برای کودکان و معلولان طبق استانداردهای کشوری و بین‌المللی در این پیاده راه تعریف شده است.

سنه سنتر با برآورد ۳۵۰ میلیارد تومانی در دست ساخت

در ادامه این سفر از پروژه سنه سنتر که با هدف انتقال تانکرا برنامه‌ریزی شده بازدید شد. شهردار سنندج اظهار کرد که مجتمع تاناکورا نامنظم بوده و زیبنده شهر سنندج نیست و طی مصوبه شهرداری و با مشارکت شورای شهر و سرمایه‌گذار خارجی تصمیم بر جابه‌جایی به مجتمع سنه سنتر شد.  

این مجتمع در مکان سازمان خدمات موتوری شهرداری با مساحت ۵۸ هزار مترمربع در ۵ طبقه و طبق استاندارد  های بین‌المللی و با برآورد هزینه ۳۵۰ میلیارد تومان درحال اجراست.

بهره برداری از پارک دگران تا پایان مهر ماه

در ادامه نمایندگان احزاب از پارک تفریحی سیاحتی دگران بازدید کردند.  اعتبار فاز اول تاسیس این پارک با ۳۵ سکو، آمفی‌تاتر ۱۵۰ نفره روباز سایت صخره نوردی روباز، زمین فوتبال و والیبال روباز، سکوی آتشکده، آبشار مصنوعی و غیره حدود ۵ میلیارد تومان است که در مهرماه سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص ۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی سنندج

در انتهای این سفر از تالار مرکزی سنتدج بازدید به عمل آمد. عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد که تالار مرکزی سنندج در سال ۸۲ تخریب شده و تا سال ۹۸ تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

با درنظر گرفتن اعتبار ۵۰ میلیاردی ملی و ۱۲ میلیارد تومانی استانی درسال جاری انتظار می‌رود عملیات اجرایی این پروژه جان تازه‌ای بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شدن ۵ پلاتو مسقف و یک پلاتو روباز و آمفی‌تاتر ۵ هزار نفره روباز در کامیاران را اقدامی مثبت در راستای افزایش میانگین سرانه فضاهای فرهنگی استان دانست.

لازم به ذکر است این تالار با ۳ هزار و ۵۰۰ متر مساحت در ۵ طبقه و با امکاناتی همچون سینما، پلاتوهای بزرگ و دیگر اماکن فرهنگی درحال ساخت است.

انتهای پیام


10654790
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است