استانی 11:06 - 07 آبان 1399
رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل خبرداد؛
ایسنا/اردبیل رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: یک بازیکن مبتدی برای آغاز فعالیت در شمشیربازی نیازمند حدود 4 میلیون تومان تجهیزات است که تعداد کمی از افراد چنین توانایی‌های مالی دارند به همین دلیل با یک آینده نامعلوم و تاریک رودررو هستیم و شاید نقطه‌ای برای پایان رشته‌های پرهزینه‌ای مانند شمشیربازی باشد که امیدوارم این‌گونه نشود.

آینده نامعلوم در انتظار شمشیربازان اردبیل

هادی صباغی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شمشیربازی رشته‌ای است که 90 درصد تجهیزات آن وارداتی و نیازمند ارز است و بزرگ‌ترین چالش فعلی هیئت شمشیربازی، تجهیزات است که الان تجهیز یک بازیکن ملی‌پوش حدود 12 میلیون تومان هزینه دارد که خانواده‌ها توانایی تأمین آن را ندارند.

صباغی با بیان اینکه ورزشکاران شمشیرباز استان طی آخرین آمار حدود 80 نفر هستند که حدود یک‌سوم آنها خانم و بقیه آقایان هستند، اظهار کرد: مربیان فعال هیئت شمشیربازی استان اردبیل هم حدود 12 نفر هستند که 7 نفر در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل با اشاره به اینکه ما برای اولین‌بار در کشور 5 شهرستان را فعال کردیم که شامل اردبیل، نیر، خلخال، نمین و گرمی می‌باشد، ادامه داد: در سطح کشور شمشیربازی فقط در مراکز استان‌ها فعال بود و سنگ اول را گذاشتیم. 

صباغی با بیان اینکه در حال حاضر هیئت‌های نیر و نمین غیرفعال هستند که سعی می‌کنیم دوباره بازسازی کنیم و حدود یک ماه قبل هیئت پارس‌آباد را افتتاح کردیم، افزود: شمشیربازی به جهت ساختار فنی آن، رشته فوق‌تخصصی است و امکان فعال‌سازی از جهت فنی، تجهیزات و مربیگری به‌راحتی امکان‌پذیر نیست چون رشته‌ای گران‌بها و سنگین است بنابراین گسترش آن نیازمند بسترسازی‌های خاصی است و نمی‌توان بدون تعقل و تدبیر به‌راحتی گسترش داد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل با بیان اینکه در دوران کرونا به‌کلی تعطیل بودیم و هستیم، افزود: البته خرداد و تیرماه فعالیت محدودی داشتیم ولی به جهت گسترش ویروس کرونا نتوانستیم ادامه بدهیم و امروز با قاطعیت می‌گویم کرونا شمشیربازی را نابود کرد زیرا هم در بحث استعدادیابی متضرر شدیم و هم الان حتی برای بازگرداندن قهرمانان مشکل داریم و به‌عنوان متولی شمشیربازی استان اردبیل نمی‌دانم در زمان پساکرونا چه باید بکنیم.

صباغی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه وضعیت اسپانسرینگ در رشته شمشیربازی استان اردبیل به چه شکل است، گفت: بخش خصوصی تمایلی به فعالیت در رشته‌هایی چون شمشیربازی ندارد چون هم فوق‌تخصصی است و جذابیت‌های رشته‌های دیگر را ندارد و هم اسپانسرها تمایلی به ورود به رشته‌ای که نزد مردم شناخته شده نیست، ندارند ولی چند بار به‌صورت محدود اسپانسر جذب کردیم.

انتهای پیام


10783425
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است