ورزشی 01:59 - 25 خرداد 1400
تیم‌های ملی ایران و عراق امشب از ساعت ۲۱ در بحرین برای تعیین صدرنشین گروه C انتخابی جام جهانی و کسب سهمیه مرحله بعد به میدان می‌روند.

ایران - عراق؛ حالا صدرنشین شو!

به گزارش ایسنا، تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق در آخرین دیدار از مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در گروه C، امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه المحرق بحرین به میدان می‌روند. این دیدار نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت تیم صدرنشین گروه C و صعودکنندگان به مرحله سوم انتخابی دارد.

دو تیم در حالی پا به زمین مسابقه می‌گذارند که عراق با ۱۷ امتیاز صدرنشین و ایران با ۱۵ امتیاز در تعقیب این تیم است. این دیدار جدای از اهمیت صعود به مرحله بعد، یک دیدار حیثیتی برای هر دو تیم محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته چالش بسیاری در بازی‌های رودررو داشته‌اند.

در صورتی که ایران بتواند شکست در بازی رفت را در بازی برگشت جبران کند، با ۱۸ امتیاز صدرنشین خواهد شد و همراه با عراق به مرحله سوم صعود می‌کند. در عوض اگر عراق این دیدار را پیروز شود، آن‌ها صدرجدول را حفظ خواهند کرد و از طرفی راه صعود ایران حتی به عنوان تیم دوم به مرحله بعد تقریبا مسدود خواهد شد و اسکوچیچ و شاگردانش شانس بسیار اندکی در حد یک معجزه، برای صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی خواهند داشت.

مساوی در این دیدار، باعث صدرنشینی عراق و دوم شدن ایران می‌شود که در این صورت، باید منتظر اتمام مسابقات و تعیین پنج تیم برتر مسابقات شد که در این بخش هم ایران شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارد.

در بازی رفت که ۲۵ آبان ۹۸ (حدود یک سال و نیم قبل) به میزبانی عراق (به علت مسائل امنیتی در این کشور) در اردن برگزار شد، ایران با هدایت مارک ویلموتس بازنده این دیدار بود و در لحظات پایانی سه امتیاز را به کشور همسایه هدیه کرد و وارد بحران شد. بعد از این باخت، ویلموتس که در آستانه اخراج بود، به علت پرداخت نشدن دستمزدش، ضمن شکایت در فیفا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بازگشت ورزشگاه فرسوده

بحرین به عنوان میزبان مسابقات، ورزشگاه مستهلک و فرسوده المحرق را برای این دیدار سرنوشت ساز انتخاب کرده است. پیش از این، ایران یک بار در دیدار با هنگ‌کنگ در ورزشگاه المحرق به میدان رفته و در چمن نامساعد این ورزشگاه به پیروزی رسیده است.

دراگان اسکوچیچ و سرچکو کاتانچ بارها نسبت به کیفیت این زمین انتقاد کرده‌اند. کاتانچ قبل از بازی تیمش با کامبوج در این زمین گفت: زمین مسابقه ای که قرار است مقابل کامبوج در آن بازی کنیم برای من خنده دار و مسخره است.

با این حال، اسکوچیچ و ملی‌پوشان ایران با اتمام انتقادها از این زمین، اعلام کردند با توجه به اینکه نمی‌توان تغییری در زمین مسابقه به وجود آورد، سعی می‌کنند در همین شرایط برنده این تقابل شوند.

ایران

تیم ملی ایران که در دور رفت ۶ امتیاز مقابل بحرین و عراق از دست داده بود، در سه بازی دور برگشت مقابل کامبوج، هنگ‌کنگ و بحرین پیروز شده و از روحیه خوبی برخوردار است. اسکوچیچ می‌گوید تیمش برای موفقیت در این مسابقات باید عراق را هم شکست دهد که این اتفاق به منزله صدرنشینی است.

پیروزی اسکوچیچ و تیمش برابر بحرین، امیدواری‌ها برای غلبه بر عراق را افزایش داده است. او در بازی قبل به برخی از ملی‌پوشان استراحت داده بود اما روی هم رفته، تیم ملی بدون اعتنا به بازی با عراق، با قدرت جلوی کامبوج هم بازی کرد و اکثر ستاره‌های خود را به میدان فرستاد.

اسکوچیچ خوب می‌داند که موفقیت در این دیدار و پایان طلسم ناکامی‌ها مقابل عراق در سالیان گذشته، چقدر در مقبولیت او به عنوان سرمربی تیم ملی در ایران تاثیرگذار است.

برای این دیدار وضعیت وحید امیری نامشخص است. مهره کلیدی ایران در بازی‌های گذشته به علت شانس اندک برای بازی جلوی عراق، در بحرین باقی مانده و باید دید پزشکان تیم ملی می‌توانند او را برای این دیدار آماده کنند یا خیر.

عراق

تیم ملی عراق به اعتقاد سرمربی اسلوونیایی این تیم، شرایط عجیبی را در بحرین تجربه می‌کند. آن‌ها بعد از ابتلای بازیکن تیمشان به کرونا، در بازی با هنگ‌کنگ هم با مصدومیت بشار رسن مواجه بودند که به گفته رسانه‌های این کشور مسئله جدی نبوده و کاتانچ برای حفظ کردن بشار برای بازی با ایران، ستاره تیمش را از زمین بیرون کشید.

با توجه به پیروزی‌های متزلزل عراق جلوی رقبای نه چندان قدرتمند یعنی کامبوج (۴ بر یک) و هنگ کنگ (یک بر صفر) و اختلافات ماه‌های گذشته میان سرمربی اسلوونیایی و مقامات ورزش عراق، برخی رسانه‌های این کشور از اخراج کاتانچ خبر داده‌اند.

با این حال عراقی‌ها در همه حال و شرایط، جلوی ایران بسیار باانگیزه ظاهر شده‌اند و باید دید می‌توانند روند رو به رشد خود را جلوی یوزهای ایران هم ادامه دهند یا خیر.

انتهای پیام


11105545
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است