استانی 13:50 - 24 خرداد 1400

کوتاهی ما در مشارکت حداکثری ظلم های بین المللی را افزایش می‌دهد

آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات به معنای اقتدار ممکلت، نظام جمهوری اسلامی، ملت شایسته و اقتدار مسلمانان است و این مسئله دلیل محکمی بر حضور حداکثری دارد.



نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: اهمیت مشارکت حداکثری به قدری واضح است که توضیح ندارد و دیگران از جمله صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اگر بخواهند روی ما حساب کنند نگاه آن‌ها به حضور ما در پای صندوق‌های رأی است.

وی با اشاره آیات قرآن کریم در خصوص اینکه امروز دشمنان شما از دین، آئین و مردم شما نا امید شدند عنوان کرد: اگر ما با سستی، بی حالی و بی رمقی انتخابات را برگزار کنیم آنها خود را بر ما مسلط می‌بینند و ظلم و تحریم‌های خود را افزایش می‌دهند اما اگر اقتدار، حضور، وحدت و انسجام ما را ببینند کار آنها به انزوا کشیده می‌شود و آنها دست از لجاجت بر می‌دارند.



این مسئول ابراز کرد: خاطرات ما از دوران انتخابات به ما نشان می‌دهد که هرگاه بعد از انتخابات حضور جدی مردم بررسی می‌شد آنها از زورگویی‌های خود عقب نشینی کرده و سازش کاری را در قبال نظام جمهوری اسلامی در پیش می‌گرفتند.



وی گفت: بنابراین افراد با آئین‌ها، دین‌ها و شغل‌های مختلف اعم از یهودی و مسیحی در این مملکت برای دست‌یافتن به منافع خود باید در انتخابات شرکت کنند.



آیت الله عابدینی عنوان کرد: پیام داخلی حضور حداکثری مردم در انتخابات این است که اگر دولتی با حضور پرشور انتخاباتی روی کار بیاید ان دولت یک دولت مقتدری خواهد بود برای مثال اگر دولتی با حضور ۶۰ درصدی مردم روی کار امده است یک دولت مقتدر است و با پشت‌گرمی، اعتماد به نفس، پشتیبانی مردم کار خود را پیش می‌برد.



وی گفت: دولتی که با حمایت مردم روی کار بیاید راحت‌تر می‌تواند مشکلات مردم اعم از بیکاری برطرف کرده و در راستا تولید گام بردارد به گونه‌ای که دولت با خود می‌گوید که این مردم به من رأی داده‌اند و من باید در قبال آن تمام هزینه‌ها و مسائل مربوط به رسالت دولت بایستم و همراهی و همکاری‌های لازم را انجام دهم.



این مسئول تصریح کرد: دولتی که با پشتوانه مردم روی کار می‌اید می‌تواند کشاورزی را رونق دهد، فرهنگ مردم را اعتلا بخشد و نسبت به دولتی که پشتوانه مردمی ضعیفی دارد قوی‌تر عمل کند.



وی با اشاره به انتخاب اصلح عنوان کرد: کلمه اصلح مجموعه‌ای از ملاک‌ها بوده و به این معناست که کسی که لسان صدق دارد، از دروغ و ریا و ظاهرسازی به دور است، دست پاک دارد، برای منافع دنیا نمی‌دود، کسی که قوم و خویش طایف و دوست باند و جناح را بر منافع مردم ترجیح نمی‌دهد، شایسته‌ترین‌ها را به جای باندها و جناح‌ها به کار می‌گیرد تا جامعه را با مصائب و مشکلات مواجه کند.



وی در پایان بااشاره به اینکه برای بیان معایارهای فرد اصلح باید یک قران و نهج‌البلاغه ارائه داد گفت: اصلح کسی است که عاقل و خردمند باشد، مال، دارایی و اقتصاد تولید و صنعت را به بی خردان نسپارید بی‌خردان کسانی هستند که به خدا اعتماد نداشته، به دین اعتنا نکرده و بر اساس دستورات الهی عمل نمی‌کنند.


11104791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است