بین‌الملل 16:40 - 29 فروردین 1400

طالبان برنامه ای برای مذاکرات استانبول ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، ایندیپندنت در گزارش خود می‌نویسد: تنها ۶ روز دیگر تا برگزاری نشست عقب افتاده استانبول باقی مانده است. این نشست قرار بود که در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) برگزار شود اما به دلیل عدم آمادگی طالبان برای شرکت در این نشست در تاریخ یاد شده، سازمان ملل متحد و ترکیه مجبور شدند تا این نشست را به تاریخ ۲۴ آوریل به تعویق بیندازند.

با این حال هنوز هم به نظر می‌رسد که امید برای برگزاری این نشست به تاریخ ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) در هاله‌ای از تردید قرار دارد. شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرده که مقدمات کار را برای برگزاری نشست در این تاریخ فراهم کرده و فهرست نماینده‌های دولت در این نشست نهایی شده است و به زودی با ارگ ریاست جمهوری در میان گذاشته می‌شود.

اما در سوی دیگر مذاکره، هیچ خبری از تدابیر ویژه برای حضور در این نشست وجود ندارد. طالبان تنها چیزی را که در مورد نشست استانبول پس از تعویق آن به رسانه‌ها انتقال می‌دهد این است که بحث نشست استانبول در دستور کار است و طالبان به زودی دیدگاه خود را در این رابطه مطرح خواهد کرد.

اما شواهد چنین نشان می‌دهد که طالبان دیگر میل چندانی برای رفتن به پای میز مذاکره ندارد و بهانه‌جویی طالبان در مورد عدم حضور این گروه در هر گونه نشستی تا خروج کامل ناتو از افغانستان، صرفاً یک ترفند تبلیغاتی است و این گروه به دلیل اینکه هیچ دستور کار و ماموریتی برای حضور در نشست‌ها و هر گونه مذاکره ندارد، ناگزیر به صورت مداوم به دنبال بهانه برای به تعویق انداختن مذاکرات هستند.


11030888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس در واکنش به دستور دیوان دادگستری بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای رفع قحطی در غزه، اعلام کرد که این تصمیم باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است