به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی درمراسمی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار مدرسه پذیرا دانش اموزان آسیب دیده شنوایی را تحت پوشش قرار داده اند گفت: ۱۰۰ مدرسه مخصوص ناشنوایان ، ۲۳ مدرسه مخصوص نابینایان و شش مدرسه شبانه روزی داریم که این شش مدرسه ۳۰۰ دانش آموز آسیب شنوایی را تحت پوشش دارد.
وی افزود: بسیاری از مردم نمی دانند که ما دست کم دو سه دوره بیشتر از دانش آموزان عادی، دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت تعلیم وتربیت می بریم. یکی از ویژگی های آموزش و پرورش استثنایی این است که آمیزه ای از ماموریت های آموزش و پرورش عادی و بهزیستی را دنبال می کند و کار توانبخشی نیز انجام می دهد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه پیش دبستانی در دوره عادی، اختیاری است اما در دوره استثنایی اجباری است و از بدو تولد شروع می شود گفت: در حوزه دانش آموزان با آسیب شنوایی، برای کودکان تا دو سال آموزش به والدین را در دستور کار داریم. برا ی کودکان دو تا سه سال، آموزش والد و کودک و ۳ تا ۴ سال هم آموزش پیش دبستانی برای کودکان را دنبال می کنیم.
حسینی ادامه داد: در دوره یک و دو پیش دبستانی، ۷۰۰ کودک در ۱۷۵ کلاس تحت پوشش هستند. در دوره پیش دبستانی و ابتدایی اولین گام ما شناسایی به موقع این دانش آموزان است. هنوز در شناسایی به موقع مشکل داریم. سنجش سلامت یکی از اهدافش شناسایی و جای دهی مناسب است و دانش آموزان شناسایی شده در دو دسته مدارس خاص و پذیرا، جای دهی می شوند که مجموعا ۱۶ هزار نفر هستند.
وی افزود: در مدارس خاص و استثنایی حدود ۶۰۰۰ دانش آموز در قالب ۱۳۷۳ کلاس درس و ۱۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲۰ هزار مدرسه در قالب طرح تلفیقی تحت پوشش هستند.
ادامه دارد