استانی 12:37 - 19 بهمن 1401

رسانه‌ها باروایتگری به موقع وصحیح درپیشرفت انقلاب نقش‌آفرین باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اباذر سالاری شامگاه سه‌شنبه در آیین پایانی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان و تجلیل از آثار برتر خبرنگاران و اصحاب رسانه استان افزود: ارسال بیش از ۲۸۰ اثر فاخر به دبیرخانه جشنواره ابوذر، یک‌ حرکت رو به رشدی در حوزه رسانه هرمزگان است و نقش رسانه های این استان را در همه عرصه‌ها به‌ویژه در همکاری با سپاه و رده های بسیج و انعکاس فعالیت ها و برنامه‌هایی که در سطح استان رقم می‌خورد، شاهد هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری بی بدیل رسانه ها در خدمت گذاری به نظام و انقلاب بیان کرد: نقش خبرنگاران به عنوان چشم های تیزبین جامعه می تواند باعث تحرک، پویایی و خدمت گذاری به مردم شود، چرا که واقعیت ها را روایت می‌کنند و این منتج به یک خدمت اثرگذار و بی منت برای مردم استان خواهد شد.

فرمانده سپاه هرمزگان خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد: این قلم با برکت شما رسانه ها می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات و حتی دغدغه های مردم ما باشد.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات و دستاوردهای زیادی در سطح استان هرمزگان اتفاق افتاده است که اگر شاید به موقع از سوی اصحاب قلم انعکاس داده نمی شد، بخش عمده ای از این خدمات از آن غفلت می شد.

وی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی تاکید دارند که باید رسانه ها آن را با رعایت همه مسایل و موضوعات مطالبه گری کنند، به طوری که مورد طمع دشمنان قرار نگیرند و از آن بهره‌برداری های ضد نظام نکنند و هم اینکه بتوانند با شیوه های هنری مسائل را به گونه ای مطرح کنند که آن موضوع و مساله مورد توجه و نیاز جامعه، در تیررس مسوولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز گفت: همانگونه که حضرت زینب(س) به درستی فلسفه و قیام امام حسین(ع) را روایت گری کردند، خبرنگاران و اصحاب رسانه در عصر امروز نیز باید بتوانند روایت گر صحیح آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر جنگ شناختی باشند.

حجت الاسلام موسی پولادی افزود: کربلا در کربلا می ماند، اگر روایت گری حضرت زینب (س) در قیام و عظمت کار امام حسین(ع) نبود. همه این مظلومیت تنهایی که در صحرای کربلا اتفاق افتاد و حماسه ای که خلق شد؛ درواقع با روایتگری صحیح، به موقع و به جا بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه در روایتگری و بازخوانی واقعه انقلاب نباید کوتاهی کنیم، اظهار کرد: خبرنگاران باید در مسیر روایت گری نقش ایفا کنند چرا که این روایت درست و صحیح هست که جهت حرکت بشریت را می تواند تغییر دهد.

استقبال اصحاب رسانه از جشنواره ابوذر افزایش یافته است

مسئول سازمان بسیج رسانه هرمزگان نیز در این آیین گفت: امسال ۲۸۰ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره ابوذر در استان ارسال شده بود که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بود.

سرهنگ محمدرسول جلالی افزود: اصحاب رسانه در ۱۱ محور و ۱۱ قالب آثار خود را به جشنواره ارسال کردند که هدف ما از برگزاری این جشنواره پررنگ تر کردن هویت و نقش رسانه‌های استان در سطح استانی و ملی بوده است.

وی بیان کرد: آثار ارسالی خبرنگاران و فعالان رسانه ای هرمزگان در بخش‌های تیتر، گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، پادکست، مستند، کلیپ و گزارش ویدیویی، اینفوگرافی و عکس بوده است که پس از داوری ۳۴ اثر برتر شناخته شد.

مسوول سازمان بسیج رسانه هرمزگان اظهار کرد: این جشنواره با محوریت شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی»، «جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «بسیج و حوزه های اقدام»، «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «مکتب شهید سلیمانی»، «امید و نشاط آفرینی»، «خانواده، جامعه، فرزند آوری» و «سبک زندگی ایرانی –اسلامی» برگزار شد.

در پایان این جشنواره که با حضور مسوول بسیج رسانه هرمزگان، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع)، جمعی از نمایندگان و خبرنگاران اصحاب رسانه برگزارشد، از آثار برتر رسانه‌های استان در بخش‌های مختلف تجلیل شد.


11808851
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است