سیاسی 12:07 - 11 بهمن 1401

۶۰ هزار برنامه به مناسبت دهه فجر در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید نظام‌الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه) در آستانه فرا رسیدن دهه فجر در نشست خبری درباره جزئیات برگزاری مراسمات و رویدادهای این ایام گفت: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن مراسم های مختلفی در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کارخانه ها، ادارات و سایر اماکن برگزار می شود. برگزاری مراسم روز ۱۲ بهمن در مرقد مطهر امام با سخنرانی رئیس مجلس، نواخته شدن زنگ انقلاب در ۱۱۰ هزار مدرسه و برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار شهدا در ۱۳ بهمن، از مهمترین برنامه‌های این ایام است‌.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار برنامه در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: گروه‌های مختلف سرود، نمایشی، علمی،سیاسی، نقاشی دانش‌آموزی برنامه‌های ابتکاری زیادی در مدارس اجرا خواهند کرد. در سطح دانشگاه، مدارس اردوهای راهیان پیشرفت برگزار می‌شود. دشمن دنبال ناامیدسازی جوانان است و به همین دلیل این اردوها در دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز صنعتی، علمی برگزار خواهد شد تا جوانان با دستاوردهای علمی کشور آشنا شوند.

موسوی ادامه داد: در ۸۰ هزار مسجد و ۵۰ هزار پایگاه بسیج نیز برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد. اقلیت‌های دینی نیز در کلیساها، معابد و کنیسه‌های خود مراسم‌های مختلفی برگزار می کنند.۱۳ بهمن نیز مراسم تجلیل از شهدا و ایثارگران ادیان الهی در آرامگاه زرتشتیان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: برنامه دیگری که داریم، جشنواره «ایران آینده و نقش زنان» است که با توجه به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی که در حوزه زنان و فعالیت‌های آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده با حضور ۳۰ هزار بانوی فرهیخته و موفق در سراسر کشور برگزار خواهد شد. یکی از ظلم‌هایی که در حق مردم ایران شده و می‌شود، نادیده گرفتن پیشرفت‌های جدی و حضور فعال زنان در حوزه‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی و انقلاب به موفقیت اجتماعی و علمی بانوان توجه جدی داشته و دارد. ما ارزش‌های اجتماعی و دینی برای بانوان داریم اما هیچ منع و محدودیتی برای حضور و فعالیت اجتماعی بانوان وجود ندارد. در دهه فجر نیز بنا داریم این حضور و فعالیت را تا حد ممکن به تصویر بکشیم.

موسوی با اشاره به اینکه در بیش از پنجاه کشور که نمایندگی فرهنگی داریم، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: در همه کشورهایی که سفارتخانه داریم، مراسم دهه فجر نیز برگزار می‌شود. با وجود تلاش دشمنان برای مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی، این مراسم با حضور دوست‌داران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. آنها برای حضور در این مراسم به ما پیام داده‌اند. همچنین گروه‌های متعدد فرهنگی و هنری به ۱۲ کشور اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: بر خلاف آنچه دشمن ادعا می‌کند و متاسفانه برخی افراد در داخل کشور به آن دامن می‌زنند و می‌گویند استقبال نمی‌شود، استقبال مردمی از برنامه‌هایی که تا کنون برگزار شده از جمله جشنواره تئاتر فجر بسیار خوب بوده است.

موسوی تاکید کرد: جامعه کارگری ما فعال است و در اکثر کارخانجات و مراکز صنعتی مثل هر سال برنامه‌های متعددی برای دهه فجر تدارک دیده شده است. فعالیت‌های متعددی در سطح کارگری خواهیم داشت که یکی ازاین برنامه‌های گسترده، میزبانی کارگران از دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد بود.

وی ادامه داد: اردوی راهیان پیشرفت موضوعی است که در دهه فجر امسال بر آن تاکید کرده‌ایم تا جوانان ما با دستاوردهای علمی، فنی، تکنولوژیو صنعتی آشنا شوند. 

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های دهه فجر در خارج از کشور امسال مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس گزارشاتی که به ما رسیده بیش از 50 کشور جهان که ایران در آنها نمایندگی فرهنگی دارد برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد. همچنین در هر کشوری که سفارتخانه رسمی ایران برقرار باشد مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر را خواهیم داشت.

موسوی متذکر شد: علیرغم همه توطئه‌ها و ترفندهایی که به کار بستند و سعی کردند با اقدامات رسانه‌ای چهره و وجهه جمهوری اسلامی را در سطح جهانی مخدوش کنند، دوستداران انقلاب در سراسر دنیا در کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیام داده‌اند و برای برگزاری جشن سالگردی پیروزی انقلاب پیگیری کرده‌اند. حتی برخی کشورهایی که نمایندگی فرهنگی در آنها نداریم به صورت خودجوش برای این اقدامات اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار خبرنگار مراسم دهه فجر را پوشش می‌دهند که ۱۱۰ خبرنگار از خارج از کشور می‌آیند، تصریح کرد: با وجود تبلیغات دشمنان مبنی بر منزوی شدن ورزش کشور، ما جشنواره‌های مختلف ورزشی در این ایام برگزار می‌کنیم. هشت رویداد بین‌المللی ورزشی با شرکت۹۰ کشور خواهیم داشت. مسابقاتی از جمله بدمنیتون، تکواندو، کشتی، کبدی، شطرنج ، تنیس و بدنسازی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شعار محوری جشن ملی انقلاب اسلامی «ایران استوار،۴۴ سال افتخار» است. برای هرکدام از ده روز دهه فجر نیز شعارهای مختلف انتخاب شده است.

موسوی با بیان اینکه هزاران پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی در این ایام افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: مراسم های دهه فجر، مردم پایه بوده و با هدف ایجاد نشاط و امید بخشی به مردم است. بر وحدت مردم تاکید داریم. در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برنامه های متنوع با حضور اقشار و اقوام مختلف مردم با هدف تاکید بر وحدت مردم برگزار خواهیم کرد.

وی درباره مراسم روز۱۲ بهمن گفت: این مراسم در تهران هم در فرودگاه و هم محل جلوس حضرت امام در بهشت زهرا برگزار خواهد شد و برنامه اصلی با حضور باشکوه مردم در مرقد مطهر ایشان با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. 

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن در چهار ماه اخیر تمام توان خود را به میدان آورده است تا امید، نشاط اجتماعی و اتحاد مردم ایران را از بین ببرند، تصریح کرد: راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، حضور مردم در صحنه است. برنامه‌های دهه فجر باید روح امید را در بین مردم جاری کند و براساس فرمان جهاد تبیین دستاوردهای کشور اعلام شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: کشور مشکلات زیادی دارد که بخشی از آن ناشی از دشمنی دشمنان است، اما مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و به آینده روشن این کشور نیز اعتماد دارند.


11800827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است