ورزشی 07:47 - 29 فروردین 1400

شانس نوشاد عالمیان برای کسب سهمیه المپیک کمتر از قبل شد

به گزارش خبرنگار مهر، تنیس روی میز از جمله رشته‌های اعزامی ورزش ایران به بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود. این اعزام به واسطه عملکردی که نیما عالمیان در مسابقات انتخابی آسیای میانه داشت و سهمیه‌ای که با پیروزی در فینال این رقابت‌ها به دست آورد، برای تنیس روی میز مسجل شده است.

البته تنیس روی میز ایران امیدوار است همچون دو دوره پیشین بازی‌های المپیک، بتواند برای بازی‌های توکیو هم نوشاد را در اختیار داشته باشد اگرچه محاسبات المپیکی شانس وی را برای این اعزام کمتر از قبل کرده است.

بعد از حذف نوشاد عالمیان از مسابقات انتخابی آسیای میانه و ناکامی از دستیابی به تک سهمیه مصوب این رقابت‌ها، این امید وجود داشت که وی بتواند از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شود؛ رنکینگی که نوشاد عالمیان رده ۷۲ آن را در اختیار دارد.

یکی از بازیکنانی که در رنکینگ جهانی تنیس روی میز موقعیتی بهتر از نوشاد عالمیان دارد «مارسل آکوئیرو» است که رده ۶۲ را در اختیار دارد. این بازیکن در مسابقات انتخابی المپیک منطقه آمریکای لاتین نتوانست کسب سهمیه کند.

به واسطه برگزاری این رقابتها که طی روزهای گذشته انجام شد تکلیف چهار سهمیه آمریکای لاتین برای المپیک توکیو مشخص شد. اگر «مارسل آکوئیرو» می‌توانست از این طریق کسب سهمیه کند، به نوشاد عالمیان و موقعیت وی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ کمک می‌کرد اما ناکامی او باعث شد تا خود نیز همچنان امیدوار به کسب سهمیه از طریق رنکینگ باشد و این یعنی کمتر شدن شانس المپیکی نوشاد.

به هر حال تعداد بازیکنانی که در رنکینگ جهانی موقعیتی بهتر از نوشاد عالمیان دارند و امیدوار به کسب سهمیه از این طریق هستند نسبت به سهمیه‌های مصوب برای توزیع بر حسب رنکینگ بیشتر است. طبیعی است که کنار رفتن هر یک از آنها، نوشاد را یک گام به المپیک و مجوز آن نزدیک تر می‌کند اما حالا با وجود برگزاری مسابقات انتخابی لاتین و به خاطر نتایج آن، نوشاد از حیث کسب سهمیه در رنکینگ جهانی درجا زده است.

این ملی پوش کشورمان حالا باید منتظر نتایج رقابت‌های انتخابی اروپا باشد که قرار است اوایل اردیبهشت ماه برگزار شود. فدراسیون جهانی تنیس روی میز بعد از برگزاری این رقابت، تکلیف سهمیه‌های المپیک از طریق رنکینگ را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های تنیس روی میز در المپیک توکیو با حضور ۷۰ بازیکن در بخش انفرادی و ۱۶ تیم در هر یک از بخش‌های تیمی و میکس دوبل مردان و بانوان برگزار می‌شود. تا به امروز به واسطه برگزاری مسابقات انتخابی مختلف ترکیب هر ۱۶ تیم مشخص شده است. در بخش انفرادی هم ۵۸ سهمیه بخش مردان توزیع شده است.

نوشاد عالمیان به این دلیل سرنوشت خود برای المپیکی شدن را به رنکینگ جهانی موکول کرد که در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های گزینشی آسیای میانه مقابل برادرش شکست خورد این در حالی است که او در المپیک لندن و المپیک ریو حضور داشت.


11029648
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است