فرهنگی‌هنری 15:32 - 07 مهر 1399

تاریخ نگاری فعالیت مردان آب و آتش از گذشته تا امروز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، مستند «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران امروز» به کارگردانی علی آمره ای امروز ۷ مهر ماه همزمان با روز آتش نشانی ساعت ۱۶ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مستند که به تاریخچه آتش نشانی شهر تهران می پردازد اتفاقات و حریق کوچه های قدیم طهران را با تصاویر آرشیوی قدیمی و ایثار و جانفشانی مردان آتش نشان را تا به امروز نمایش می دهد.

تاریخچه ساخت اولین آتش نشانی در قبرستان حسن آباد در ابتدای قرن، بررسی چند آتش سوزی معروف تهران در زمان قدیم مثل شمس العماره و انبار فرش بانک کارگشایی در این مستند روایت می شود.

نگاهی بر چند برج مدرن امروزی در تهران به لحاظ ایمنی در مقابل آتش، بررسی فعالیت های ستاد فرماندهی و مرکز فوریت های ۱۲۵، یاد و خاطره شهدای آتش نشان و به خصوص شهدای پلاسکو از دیگر بخش های این مستند است.

گفتگو با چند آتش نشان پیشکسوت و بیان خاطرات آنها بخش پایانی این مستند را تشکیل می دهد.

مستند «تاریخ نگاری آتش نشانی از طهران قدیم تا تهران امروز» تولید روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران است که به همت گروه اجتماعی شبکه پنج  پخش می شود.


10738510
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است