استانی 19:47 - 07 مهر 1399

وزیر جهادکشاورزی باید در مورد آغاز صید ترال در هرمزگان توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مرادی درخصوص صید ترال در خلیج فارس و دریای عمان، گفت: صیادان سنتی همواره نگران هستند زیرا وضعیت صید در دریا وضعیت مناسب نیست و میزان درآمد صیادان کاهش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت تجهیزات لازم صید صیادان در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و قسمتی از سیستان و بلوچستان افزایش قیمت بسیار زیادی داشته است، ادامه داد: بخشی از مشکل صیادان مربوط به بیمه آنها بوده و بخش دیگر درخصوص نبود صید است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل نبود صید به دلیل صید بی رویه کشتی های موسوم به چینی است که با تجهیزات پیشرفته تمامی گونه‌ های آبزی را رد دریا را صید می‌کنند، عنوان کرد: عملکرد کشتی‌های صیادی خارجی باعث شده تا صیادان سنتی امکان صید نداشته باشند.

مرادی افزود: مشکل صید کشتی های صنعتی در دوره وزیر جهاد کشاورزی قبل نیز وجود داشت که منجر به دریافت کارت زرد وزیر شد، البته در برهه‌ای از زمان میزان صید صنعتی کاهش پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صیادان صنعتی از خلاء های موجود در کشور استفاده می‌کنند، عنوان کرد: گزارش‌های دریافت کرده‌ایم که صید صنعتی در آب‌ های شرق استان هرمزگان آغاز شده، در حالی که مجوز صید جدید سنتی سالیان سال است که صادر نشده است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات در مقابل صیدهای صنعتی پاسخگو باشند، گفت: باید یگان حفاظت قدرتمندی برای برخورد با صیادان صنعتی غیرقانونی تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشتی های صیادی صنعتی باید در عمق بیش از ۲۰۰ متر صیادی کنند اما با خاموش کردن ردیاب‌های خود در آب‌های کم عمق حاضر می‌شوند که موجب نگرانی صیادان سنتی شده است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید حامی صیادان سنتی باشد و این نوع صید هویتی برای کشور بزرگ و باستانی ایران است.


10738855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است