اجتماعی 10:37 - 05 مرداد 1400

توزیع ٨ هزار پرس غذا در طرح اطعام علوی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بنی حسن معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٨، در خصوص اجرای طرح اطعام علوی در منطقه هشت تهران به حدیثی از فرمایشات امام صادق (ع) با مضمون غذا دادن به یک نفر در روز غدیر مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور بزرگداشت این عید بزرگ با ارج نهادن به حدیثی از امام صادق (ع) اقدام به رنگین کردن سفره ایتام و نیازمندان در این روز با توزیع ٨ هزار پرس غذا شد تا علاوه بر احیای سنت عقد اخوت و برادری با همراهی و تکاپوی مردمی بتوانیم مبلغین مؤثری در گرامیداشت این عید بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: طرح اطعام علوی با کمک و همراهی ظرفیت‌های مردمی، خیرین، هیئت‌های مذهبی، اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی منطقه، شورایاران، مدیران محلات و… در محلات منطقه انجام و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام مراحل پخت اطعام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

بنی حسن جریان‌سازی و انتشار پیام غدیر در فضای مجازی، احیای فرهنگ و گرامیداشت واقعه غدیر، بصیرت‌افزایی و انسجام بخشی به فعالیت‌های تبلیغی و… را از اهداف فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده به مناسبت عید بزرگ غدیر دانست و گفت: در تلاشیم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم زمینه معرفتی و بصیرتی غدیر را در میان شهروندان احیا کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٨، برنامه‌های عید بزرگ غدیر را تشریح کرد و گفت: اجرای طرح قربان تا غدیر به صورت تولید محتوا و بازنشر در فضای مجازی، اجرای طرح مبلغ غدیر باشیم،

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه‌برنامه جشن بزرگ غدیر در روز ششم و هفتم مردادماه در میدان نبوت با مشارکت هیئت متوسلین به ائمه طهار میدان ۴۹، بوستان تمدن با مشارکت هیئت حیدریون و میدان ۴٢ با مشارکت شورایاری محله مدائن، اجرای طرح نصب نگاره منقش به حدیث امام رضا (ع) با مضمون "لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها" به سردرب ٣۶ منزلی که پلاک ۱۱۰ دارند در منطقه، پخش سرود ویژه معرفی منطقه ثامن، برپایی موکب‌های غدیر همراه با پخش مولودی در وصف حضرت علی (ع) و ارائه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با مشارکت هیئت‌های مذهبی، مساجد، بسیج ١٩٧ زین‌الدین و گروه‌های جهادی، شورایاری محله و… در میدان تسلیحات به مدت سه روز به مناسبت عید غدیر، نورافشانی در چند نقطه منطقه در شب عید، پخت سمنو در میدان تسلیحات، برپایی ایستگاه صلواتی همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری جشن در چهارراه نظام آباد، برپایی موکب طبخ غذا همراه با اجرای جشن به مدت سه روز در میدان نبوت، مسابقه دل نوشته، عکاسی و نقاشی عید تا عید ویژه کودکان و نوجوانان منطقه، داستان‌خوانی در خصوص واقعه غدیر برای کودکان در کانون‌های کودک، اجرای مسابقه مجازی در رشته‌های طناب زنی، بارفیکس، شنای روی دست و دراز و نشست به صورت ارسال کلیپ حرکات ورزشی برای اداره ورزش منطقه و.... از جمله برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.


11163579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت، از کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اتوبان آزادگان خبر داد و افزود: در این عملیات پلیسی یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی در اقدامی ضربتی دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائمیان گفت: قانون جوانی جمعیت تسهیل گر برون رفت از این شرایط است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو و کشف اموال مسروقه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودرو‌ها در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران، خبر داد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از بازآفرینی بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال در محدوده میدان امام خمینی(ره) خبرداد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است