اجتماعی 19:21 - 08 مهر 1403
رئیس قوه قضاییه گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم.

سه قوه باید در قبال معضل ناترازی انرژی اقدام عاجل انجام دهند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه سلسله جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی خود با اعضای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی با اعضای کمیسیون «انرژی» مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برگزار کرد.

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این نشست ضمن اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله، به دست رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: سید حسن نصرالله به معنای واقعی کلمه یک روحانی مجاهد و نستوه بود که بیش از ۳۰ سال، لحظه لحظه عمر خود را به جهاد در برابر دشمنان اسلام و انسانیت سپری کرد و در آخر مزد جهاد خالصانه خود را با شهادت دریافت کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع ناترازی انرژی در کشور گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم. اگر تدبیری نیندیشیم، مشکلات ما در این حوزه در آینده، مضاعف می‌شود. در این راستا نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است؛ ما در قوه قضاییه مبتنی بر وظایف و مسئولیت‌های خود، آمادگی تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها بویژه حوزه انرژی در کشور را داریم. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع ترک فعل‌ها که در سخنان یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، گفت: باید توجه داشت که طبق قانون هر ترک فعلی، جرم محسوب نمی‌شود و قوه قضاییه نمی‌تواند به آن ورود داشته باشد؛ البته سازمان بازرسی بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های دستگاه قضا می‌تواند مبتنی بر ضوابط به موضوعِ ترک فعل‌ها ورود داشته باشد و مراتب را گزارش دهد و یا سایر اقدامات مقتضی را ترتیب دهد؛ اما در مجموع، زمانی قوه قضاییه می‌تواند بعنوان ترک فعل، به یک موضوع ورود کند که قانون، انجام آن فعل را الزام کرده باشد و یا عدم انجام فعلی، به لحاظ حقوقی، سبب تضییع حقی شده باشد. 

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های قوه قضاییه حل مشکلات اسناد مردم است

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اهتمام قوه قضاییه به رفع مسائل مزمن حوزه زمین و اسناد مالکیت مردم در نقاط مختلف کشور گفت: یکی از اولویت‌های کاری خود را حل مسائل مزمن حوزه زمین و اسناد مالکیت مردم در سراسر کشور ترسیم و تعیین کرده‌ایم و طی مدت اخیر مشکلات بعضاً چندین دهه‌ای مردم نقاط مختلف کشور در حوزه زمین و اسناد مالکیت را رفع کرده‌ایم و درصدد هستیم این رویه را با قوت ادامه دهیم.

استانی در کشور نیست که مشکل موقوفات نداشته باشد، بعضی موقوفات اسناد رسمی ندارند

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع موقوفات، گفت: چنانچه بخواهیم بر اساس آیین دادرسی به پرونده‌های اراضی موقوفی رسیدگی کنیم، شاید سال‌ها طول بکشد تا در یک پرونده به نتیجه نهایی نائل شویم؛ لذا با مسئولان در حال صحبت و بررسی هستیم تا برای تسریع و تسهیل فرآیند رسیدگی به مقوله زمین‌های موقوفی به تدبیر و تمهیدی دست پیدا کنیم. ما کارگزاران حکومتی هستیم و به هیچ‌وجه شایسته نیست که در حکومت ما یک مسئله، بعضاً چندین دهه بر روی زمین بماند و حل نشود؛ باید در راستای منافع مردم و کشور، تمامی این مشکلات و معضلات مزمن را در اسرع وقت رسیدگی و رفع کنیم. 

محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع قاچاق، اظهار داشت: سال گذشته در جریان سفر به مازندران، یک پرونده در خصوص اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق فروش آرد‌های یارانه‌ای در بازار آزاد را شخصاً پیگیری کردم؛ در آنجا مسئول مربوطه از مسئولیت خود شانه خالی می‌کرد، اما من تاکید داشتم که مگر شما در حوزه نگه‌داری و توزیع آرد مسئولیت نداشتید، پس چگونه میزان قابل توجهی آرد یارانه‌ای سر از بازار آزاد درآورده است؟ به هر حال مُراد و منظور من از طرح این مثال، آن بود که خودِ ما بعنوان کارگزاران حکومت نسبت به بسیاری از مسائل که اکنون به معضل مزمن تبدیل شده‌اند، مسئولیت و وظیفه داریم و باید در جهت رفع آنها اقدامات عاجل انجام دهیم. 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: رفع این معضلات و مشکلات مزمن که سالهاست دامن‌گیر کشور است و بعضاً چندوجهی هستند، با درد و دلِ من و شما رفع نمی‌شود باید همه قوا و دستگاه‌های مسئول با برگزاری سلسله جلسات تخصصی، بررسی‌های دقیق، موشکافانه و عالمانه انجام دهیم و هر قوه و دستگاهی که به وظیفه و مسئولیتش عمل نکرده را موظف به اجرای قانون و مسئولیت‌هایش کنیم. بر همین اساس، باید تاکید کنم که مشکلات حوزه قاچاق سوخت و غله و مشکلات حوزه کوله‌بری و ته‌لنجی‌ها از سنخ مسائل چندوجهی است که باید همه قوا در رفع آنها تشریک مساعی و تدبیر عاجل و عالمانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: من بسیار مایل بودم که در این جلسه، بر روی برخی مشکلات اولویت‌دار کشور، دست گذاشته شود و برای اتخاذ تدبیر در خصوص آنها چاره‌اندیشی کنیم. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در قوه قضاییه، بیان داشت: از آن جهت که این بستر در کشور ایجاد نشده که مردم دارایی‌های خود را در یک محل اطمینان‌بخش سرمایه‌گذاری کنند شاهد هستیم آنها به‌ناچار و یا از روی غفلت، سرمایه و دارایی خود را به فردی می‌سپارند که سود نامتعارف به آنها می‌دهد و آنها هیچگونه تحقیقی درخصوص فرایند کاری آن فرد نکرده‌اند؛ همین امروز پرونده‌ای کثیرالشاکی را در دست بررسی داشتم که متهم بیش از ۲ هزار میلیارد از مردم دریافت کرده بود و وقتی با شکات صحبت می‌کردم، آنها در پاسخ به سؤالات من ناظر بر اینکه «آیا این سود نامتعارفِ وعده داده شده، شما را به شک نرساند؟» و یا اینکه «آیا تحقیقی از فرآیند کاری متهم به عمل آوردید؟» پاسخ مشخصی نداشتند! 

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: علی‌ایحال قوه قضاییه نسبت به دستگیری متهمین پرونده‌های کثیرالشاکی و شناسایی اموال آنها جهت احقاق حق مردم و مالباختگان نهایت تلاش خود را می‌کند و در این مسیر تمامی راه‌های مشروع موجود را می‌پیماید. ما برای تحقق این مهم از دستگاه‌های مختلفی کمک می‌گیریم و حساب‌های متهمین را به دقت ردیابی می‌کنیم؛ طی ماه‌های اخیر دستور داده ام در این مسیر حتی به سراغ دیگر بستگان متهم یا متهمین این قبیل پرونده‌ها نیز می‌رویم تا بررسی کنیم آیا آنان افزایش سرمایه غیرعادی داشته‌اند یا خیر؟ و اگر داشته‌اند، منشاء این افزایش سرمایه‌شان را بررسی و مُداقه می‌کنیم؛ همچنین از شکات پرونده‌های کثیرالشاکی نیز نظرخواهی و سؤال می‌کنیم تا ببینیم آیا آنان درخصوص شناسایی اموال متهم یا متهمین، اطلاع و نقطه‌نظراتی دارند یا خیر؟ 

رئیس قوه قضاییه درخصوص موضوع تخریب بنا‌ها و مستحدثات غیرمجاز نیز که از جانب یکی از نمایندگان مجلس با ذکر مصادیقی مطرح شد، گفت: درخصوص اینکه برخی از مردم در نقاط مختلف معتقدند چنانچه فردی ثروتمند و مُتمکن اقدام به ساخت بنای غیرمجاز کند، با او کاری ندارند، اما فی‌المثل آلونک یک کشاورز زحمتکش را تخریب می‌کنند، باید بگویم که مؤکداً تاکید کرده‌ایم که در زمینه تخریب بنا‌ها و مستحدثات غیرمجاز، هیچگونه تفاوت و تمایزی وجود نداشته باشد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام «احمدی» رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: از سال ۹۸ تا به امروز شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در دستگاه قضایی هستیم؛ حضور‌ها و بازدید‌های میدانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در استان‌ها بسیار پرخیر و برکت بوده که از این جمله می‌توانیم به ساماندهی گمرکات و اموال تملیکی در استان‌های هرمزگان و بوشهر اشاره کنیم؛ همچنین سفر‌های بدون تشریفات رئیس دستگاه قضا آثار بسیار مثبت و خوبی را در میان مردم داشته است. 

وی افزود: قضازدایی از امور و همچنین فراهم کردن بستر بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها، از دیگر اقدامات قابل تقدیر دستگاه قضا در دوره کنونی محسوب می‌شود. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به نحوه فعالیت کمیته‌های تخصصی این کمیسیون گفت: ما در جلسه‌های خود تلاش می‌کنیم که تا حد امکان، از نظرات مشورتی و کارشناسانه سازمان بازرسی استفاده کنیم. 

وی گفت: بنای ما در کمیسیون انرژی مجلس بر این است که تمام قرارداد‌های منعقد شده میان وزارتخانه‌ها و سایر مجموعه‌ها را مورد بررسی قرار داده و بر مقوله زمانبندی اجرای مفاد این قراردادها، نظارت لازم را به عمل بیاوریم. 

حجت‌الاسلام احمدی همچنین خواستار آن شد که شعب ویژه‌ای از سوی دستگاه قضایی برای رسیدگی به گزارشات واصله از ناحیه کمیسیون انرژی مجلس، پیش‌بینی شود.

در ادامه، «مرادی» نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از احکام صادر شده در مراجع قضایی استان هرمزگان پیرامون هزار هکتار از اراضی شهر بندرعباس و پس از آن انتقال این پرونده به تهران، خواستار صیانت از رای صادره در محاکم استان هرمزگان شد. 

وی همچنین ضمن قدردانی از حساسیت رئیس قوه قضاییه در مقوله توجه به رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف، خواستار ساماندهی نحوه مبارزه با قاچاق سوخت در کشور شد.

«موسوی» نماینده مردم لامرد نیز در این جلسه با اشاره به عفو‌های اخیر صورت گرفته در قبال دستگیرشدگان آشوب‌ها و اغتشاشات سال‌های اخیر، خواستار اخذ تعهد مکتوب از این افراد شد. 

وی افزود: ما در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای هرگونه همکاری با قضات در راستای پیشرفت حوزه انرژی کشور آمادگی کامل داریم 

«شریعتی» نماینده مردم تهران نیز ضمن قدردانی از رویکرد‌های تحولی دستگاه قضا گفت: بالغ بر ۶۰ درصد اتلاف انرژی در کشور از سوی نهاد‌ها و شرکت‌های دولتی است و ضرورت دارد برای کاهش این میزان اتلاف انرژی، تدبیری اتخاذ شود. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه‌ها و بخش‌های ذی‌ربط در راستای جلوگیری از فلر سوزی در پالایشگاه‌ها، گفت: ما در کشور نیازمند متخصصان بیشتری در حوزه‌های حقوق انرژی، حقوق نفت و حقوق گاز هستیم و در مجلس شورای اسلامی این آمادگی را داریم که با دستگاه قضایی در این زمینه، همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشیم. اهمیت این موضوع از آن جهت است که انعقاد یک قرارداد به‌اصطلاح کوچک در حوزه نفت و گاز، از اهمیتی به مراتب بیشتر از انعقاد قرارداد در سایر حوزه‌ها برخوردار است.

«متفکر آزاد» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از توجه دستگاه قضا به مقوله رفع موانع تولید، به بیان برخی مشکلات تعاونی‌ها پرداخت و گفت: اقتصاد بخش تعاون از ابتدای امر با مشکلات جدی مواجه بوده و ما در این زمینه نیازمند یک دستورالعمل جدید هستیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکاتی پیرامون مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها پرداخت. 

«همتی» نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی قضات و کارکنان دستگاه‌های قضایی در سراسر کشور، خواستار مساعدت و هم‌افزایی کلیه بخش‌های ذیربط برای بهبود این وضعیت شد. 

وی در ادامه به بیان نکاتی پیرامون عدم تعیین تکلیف برخی از اراضی در استان کرمان که بر سر مالکیت آنها اختلاف وجود دارد پرداخت. 

«حسینی» نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به میزان پایین حقوق و دستمزد قضات و کارکنان واحد‌های قضایی گفت: قوه قضاییه، ملجأ و پناهگاه مردم است و ضروری است که وضعیت معیشتی و رفاهی قضات و کارکنان آن نیز در حد قابل قبولی باشد. 

وی در ادامه ضمن اشاره به نکاتی در رابطه با قاچاق سوخت در کشور، گفت: برخی از معادن استان کرمانشاه منحصراً در اختیار عده‌ای خاص هستند که لازم است در این خصوص تدبیری اتخاذ شود. 

«کعب عمیر» یکی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: علی‌رغم اینکه امروز شاهد شرایطی آرام در هفت‌تپه هستیم، اما هنوز موضوع انتقال مالکیت این شرکت انجام نشده است؛ چنانچه این انتقال نهایی شود شاهد اشتغالزایی به مراتب بیشتری در هفت تپه خواهیم بود.

وی در ادامه به مشکلات واگذاری دو شرکت دیگر در استان خوزستان نیز اشاره کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت این شرکت‌ها از سوی دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح شد. 

«نخعی» نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور رئیس قوه قضاییه در دانشگاه بیرجند در جریان سفر استانی سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: بخش قابل توجهی از وضعیت ناترازی انرژی که امروز با آن مواجه هستیم، ناشی از ترک فعل‌های صورت گرفته طی سالیان اخیر است. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: متاسفانه سازوکار‌های موجود برای آنکه تحقیق و تفحص‌های مجلس در دستگاه قضایی به نتیجه برسند، چندان کارساز نیستند. 

نخعی همچنین ضمن انتقاد از برخورد‌های سلیقه‌ای در امر مبارزه با قاچاق سوخت، خواستار تسریع در رسیدگی به یکی از پرونده‌های مربوط به جایگاه‌های سوخت در استان خراسان جنوبی شد. 

«کوچک‌زاده» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مشخص بودن میزان ورودی سوخت به پالایشگاه‌ها، مشخص بودن سوخت تحویل شده به جایگاه‌های توزیع بنزین و همچنین استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها، عنوان کرد: متاسفانه اراده‌ای برای کشف مبادی قاچاق سوخت در کشور وجود ندارد؛ فرایند استخراج، فرآوری و توزیع سوخت، کاملاً مشخص است و این وظیفه دستگاه قضا و ضابطین است که با بررسی‌های خود، مبادی قاچاق سوخت را شناسایی کنند و با آنها برخورد‌های لازم را انجام دهند. 

وی در ادامه عنوان کرد: چرا طرفین دعوا در مجتمع‌های قضایی حتی برای کار‌های اداری نظیر تحویل مدارک و نظایر آن، باید از وکیل دادگستری استفاده کنند؟ چرا باید وضعیت به گونه‌ای باشد که در پرونده‌های کثیرالشاکی، دائما شاهد باشیم که چند صد یا چندهزار مالباخته دائماً به راهرو‌های ناخوشایند مجتمع‌های قضایی رفت و آمد کنند؟ آیا شرایط نباید به گونه‌ای باشد که آن یک نفری که از مردم کلاهبرداری کرده دائماً به دادگاه رفت و آمد داشته باشد نه مردم مالباخته؟

«عزیزی فارسانی» نماینده مردم کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از وفاق و همدلی ایجاد شده در کشور خصوصاً میان قوای سه گانه، خواستار انجام یک اقدام راهبردی در زمینه برخورد با حمل و نقل سلاح‌های غیرمجاز در کشور شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار آن شد که دستگاه قضایی ترتیبی را اتخاذ دهد تا وزارت نیرو به تعهدات خود در زمینه ساخت سد کوهرنگ ۳ عمل کند.

«شکراللهی» نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی نیست در این جلسه ضمن اشاره به نکاتی در رابطه با مقوله‌های قاچاق سوخت و ناترازی انرژی، خواستار کمک و مساعدت بیش از پیش دستگاه قضایی در زمینه برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی شد. 

وی همچنین با اشاره به مسافت‌های طولانی شهر‌ها در جنوب استان کرمان، بر ضرورت افزایش مراکز و مراجع قضایی در این منطقه تاکید کرد. 

«حسینی» نماینده مردم شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم ناشی از ترک فعل‌های مسئولان در گذشته و عدم پیگیری‌های این ترک فعل‌هاست. 

وی در ادامه بر ضرورت پایش مستمر عملکرد مدیران در حین خدمت و دریافت پاسخ از آنها در پایان دوران مسئولیت تاکید کرد و گفت: لازم است که قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به ترک فعل مسئولان، دقیق‌تر، عمیق‌تر و فعالانه‌تر عمل کند. 

«مظلومی» نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از ابتکارات دستگاه قضایی در زمینه تعامل با نمایندگان مجلس که طی سه سال گذشته صورت گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم این رویکرد همچنان ادامه و استمرار داشته باشد. 

وی همچنین گفت: متاسفانه همچنان شاهد هستیم که برخی عفوشدگان از زندان، برای انتخاب شغل و امرار معاش خود با مشکلاتی مواجه هستند که ضرورت دارد برای رفع این مسئله تدابیری صورت بگیرد. 

«بهرامی» نماینده مردم بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل کم آبی در یاسوج، خواستار هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌ها و بخش‌های ذی‌ربط برای حل این مشکل شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف و همکاری این مجموعه با بخش‌های مختلف استان، قدردانی به عمل آورد. 

«سپهوند» نماینده مردم خرم‌آباد نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد اقداماتی که در ستاد قاچاق کالا و ارز صورت می‌گیرد، منطبق با منافع ملی کشور باشد. 

وی همچنین گفت: چنانچه طی سنوات گذشته خودرو‌های کم‌مصرف یا گازسوز بیشتری در کشور تولید می‌شد امروز با این حجم از ناترازی انرژی مواجه نبودیم.

«دهقان ناصرآبادی» نماینده مردم کازرون در مجلس نیز در این جلسه بر ضرورت تشکیل شعب تخصصی حوزه انرژی در محاکم قضایی تاکید کرد. 

«رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه نیز اظهار کرد: یکی از دلایل رضایتمندی امروز مردم از دستگاه قضا این است که موضع‌گیری‌های حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، کم، امّا به‌جا هستند و رئیس قوه قضاییه بیشتر تلاش می‌کند در مقام عمل، به حل مسائل و مشکلات مردم بپردازد. 

وی در ادامه به طرح مطالبی در رابطه با صدور آراء وحدت رویه توسط مراجع قضایی و همچنین ضرورت تقویت تعاملات فی مابین نمایندگان مجلس و مقامات ارشد قوه قضاییه پرداخت. 

«کریمیان» نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از اقدام دستگاه قضا در زمینه صدور دستور ویژه جهت به کارگیری قضات کُردِ اهل سنت در مناطق سنی و کردنشین کشور، قدردانی به عمل آورد.

«سنگدوینی» نماینده مردم گرگان نیز در این جلسه بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه انرژی از سوی دستگاه قضایی تاکید کرد. 

وی در ادامه، خواستار اجرای قانون بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور شد و گفت: چنانچه این قانون به نحو صحیح اجرا شود، حداقل تا میزان «یک سوم» شاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور خواهیم بود. 

سنگدوینی همچنین عنوان کرد: به نوبه خود، از دستورات قاطع و پیگیری‌های رئیس قوه قضاییه در خصوص حل مشکل ۱۸ ساله پتروشیمی گلستان و همچنین حضور‌های میدانی مقامات قضایی استان گلستان در واحد‌های تولیدی و تلاش برای حل مشکلات تولیدکنندگان، قدردانی می‌کنم.


12098435
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد تحولات منطقه‌ای گفت: مسیر خودباوری متکی بر ایمانی که انقلاب اسلامی آغاز کرد الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران از تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران از تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس و یک عضو شورای شهر قلعه نو به اتهام ارتشاء بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» امروز و در نشست پایانی کمیسیون عالی برنامه و بودجه هیئت دولت، این کمیسیون مجدداً با سه بند کلیدی اساسنامه سازمان آمـوزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: استراتژی‌های مرزبانی، نقش حیاتی در تأمین امنیت و رونق کشور دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از باور رایج درباره بچه‌دار شدن برای بهتر شدن یا نشدن رابطه زوجین گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پیام تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: این شهید در طول عمر خود حتی یک لحظه از دست از مبارزه و جهاد برنداشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است