علمی فناوری 06:02 - 07 مهر 1399
رییس دانشگاه تهران خبر داد
رییس دانشگاه تهران از پذیرش بیش از ۱۳ هزار دانشجوی جدیدالورود در مقاطع مختلف تحصیلی سال جاری در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در رشته های دوره کارشناسی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نداریم.

پذیرش بیش از ۱۳ هزار دانشجوی جدیدالورود/اعلام نحوه حضور دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه

دکتر محمود نیلی احمد آبادی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید تغییری نکره است و حدود ۴۰۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی، ۱۲۰۰ دانشجوی دکتری و ۸۰۰۰ نفر دانشجو کارشناسی ارشد برای سال ۹۹ در دانشگاه تهران پذیرش می شوند. البته ممکن است تغییرات جزئی در ظرفیت پذیرش برخی رشته های تحصیلی داشته باشیم اما به طور کلی کاهش ظرفیت نداشتیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در دوره های روزانه برای مقطع کارشناسی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نداریم و اگر هم باشد تعداد بسیار محدود و در رشته های کم طرفدار جذب صورت می گیرد. ضمن اینکه در برخی رشته های محدود نیز در صورت وجود تقاضا، برای پردیس بین المللی کیش و ارس دانشجو پذیرش می کنیم.

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰۰ دانشجوی ارشد و دکتری با تایید اساتید راهنما در دانشگاه حضور می یابند و در خوابگاه ها اسکان داده شده اند. همچنین دانشجویان تهرانی غیر ساکن در خوابگاه نیز در آزمایشگاه های دانشگاه حضور پیدا می کنند، بنابراین می توان گفت دانشجویان ارشد و دکتری در نیمسال جدید در دانشگاه حضور دارند.

وی تاکید کرد: برای آن تعداد از دانشجویانی که دروس عملی داشتند و امکان ارائه آن دروس به صورت مجازی وجود نداشت نیز برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا دانشجویان به صورت نوبت بندی شده در دانشگاه حضور پیدا کنند و دوره های عملی خود را بگذرانند.

نیلی تاکید کرد: تصمیم فعلی ما در خصوص دانشجویان جدیدالوورد این است که تمامی کلاس ها مجازی برگزار شوند؛ اما دانشجویان ارشد و دکتری متناسب با برنامه پژوهشی خود می توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند. ضمن اینکه سعی شده آموزش در دانشگاه تهران به صورت تلفیقی باشد به شکلی که امکان حضور تعدادی از دانشجویان فراهم است حضور پیدا کنند.

رییس دانشگاه تهران گفت: برنامه ریزی داریم تا تعداد محدودی از دانشجویان تازه وارد برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه حضور پیدا کنند. اما در خصوص اسکان دانشجویان دوره کارشناسی محدودیت بیشتری داریم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ترم جاری حضور دانشجویان در رستوران های دانشگاه دچار مشکل است و با برنامه ریزی هایی که با همکاری معاونت دانشجویی داشته ایم   پخت و ارائه غذا از طریق رستوران های مکمل انجام شود و دانشجویان غذا را به صورت پکیج دریافت کنند.

انتهای پیام


10737198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است