استانی 13:58 - 14 آذر 1399
ایسنا/اصفهان فرماندار خمینی شهر با بیان اینکه تعدادی از پمپ بنزین ها موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: نظارت بر پمپ بنزین ها باید افزایش یابد و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی پمپ بنزین متخطی پلمب می شود.

آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونای خمینی شهر

علیرضا بصیری امروز (جمعه- ۱۴ آذر ماه) در ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان، اظهار کرد: خمینی شهر جزء ۱۴ شهرستان قرمز بود که با اعمال محدودیت های دو هفته ای وضعیت آن نارنجی شد، اما این بدان معنا نیست که پروتکل ها رعایت نشود. محدودیت های وضعیت نارنجی باید رعایت شود زیرا با کمترین بی توجهی وضعیت مجددا قرمز خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت نارنجی گروه های شغلی ۱ و۲ می توانند فعالیت داشته باشند، اما محدودیت ها برای گروه های شغلی ۳ و ۴ همچنان برقرار است.

فرماندار خمینی شهر در مورد ساعات کاری این مشاغل نیز گفت: گروه های شغلی گروه ۲ تا ۲۰ آذر ماه تا ساعت ۱۸ می توانند فعالیت کنند و در صورت باز بودن واحد صنفی بعد از این ساعت واحد مربوطه پس از گرفتن اخطار پلمب خواهد شد.

بصیری تصریح کرد: فعالیت مساجد، نماز جمعه، فعالیت های فرهنگی، تالارها، تفرجگاه ها و آرامستان ها همچنان ممنوع و تعطیل است. روز بازارها نیز با مدیریت شهرداری، ساماندهی و فاصله گذاری می توانند فعالیت کنند. به منظور کاهش تراکم جمعیت در محل آرامستان ها مقرر شد تا اطلاع ثانوی فعالیت آرامستان ها صرفا مربوط به دفن و خاکسپاری باشد.

وی با تاکید بر ادامه بازرسی ها اظهار کرد: نظارت بر پمپ بنزین ها باید افزایش یابد و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی پمپ بنزین متخطی پلمب می شود.

فرماندار خمینی شهر با تشکر از نیروهای بسیج و فعالیت آنها در قرارگاه های حافظان سلامت گفت: ۶۰ گروه در خمینی شهر و ۳۰ گروه در شهر درچه غربالگری خانه به خانه را انجام می دهند و بیماریابی انجام می شود.

ادارات غیر ضروری با یک دوم جمعیت فعال باشند

رئیس شبکه بهداشت خمینی شهر نیز در این نشست گفت: شهرستان با رعایت پروتکل ها از سوی مردم و اصناف و اقدامات انجام شده از وضعیت قرمز خارج شد. اما این وضعیت بسیار شکننده است و برای حفظ آن باید همچنان قوانین بهداشتی رعایت شود.

مجتبی گلزاری افزود: فعالیت ادارات ضروری در وضعیت نارنجی با یک سوم ظرفیت و ادارات غیرضروری با یک دوم ظرفیت باید خدمت رسانی کنند. ماموریت های اداری غیر ضروری لغو و برگزاری جلسات در فضای سر بسته با نهایت ۲۰ نفر امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمرین و انجام مسابقات ورزشی بدون تماشاچی و با حداکثر ۱۵ نفر امکان پذیر بوده و زمان فعالیت شرکت ها و موسسات کاهش می یابد.

بستری ۱۳۶ نفر در آذر ماه

رییس مجمع بیمارستان های خمینی شهر نیز  گفت: هر وضعیتی به سمت بهبودی هزینه سنگینی را برای مردم دارد و وضعیت نارنجی خمینی شهر با شهرستان های دیگر متفاوت است .

علی اکبر جنگجو در مورد تعداد افراد مبتلا به کرونا بستری شده در ماه های اخیر اظهار کرد: ۵۰۸ نفر در آبان ماه و ۱۳۶ نفر در ۸ روز اول آذر ماه در بیمارستان های خمینی شهر بستری شده اند که اگر بر همین روال پیش برویم سیر بیماری نزولی خواهد بود.

وی افزود: فوتی های کرونایی بیمارستان نیز در آبان ۶۱ نفر و مهر ماه ۸۶ نفر و در این ۸ روز اول آذر ماه ۱۳ نفر بوده اند. میزان مرگ و میر آی سی یو نیز در آبان ماه به ۳۸ درصد رسیده و در یک هفته آذر ماه با ۲۵ درصد کاهشی بوده است.

رئیس مجمع بیمارستانی خمینی شهر در مورد ساخت و سازهای بیمارستان تصریح کرد: آسفالت حیاط بیمارستان اشرفی در اولویت قرار گیرد و از شهرداری می خواهیم که در این وضعیت بیماری که گرد و خاک برای بیماران مضر است در اجرای این مهم همت گمارد.

بازرسی ۵ هزار و ۶۲۳ واحد صنفی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمینی شهر نیز در این جلسه با اعلام اینکه اصناف در این دو هفته همکاری بسیار خوبی با طرح تعطیلی داشته اند، گفت: از اول آبان ماه تاکنون از ۲۳ هزار واحد صنفی تعداد ۵ هزار و ۶۲۳ واحد بازرسی شده است.

مصطفی بدیعیان با اعلام تداوم بازرسی ها خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۰۰ بازرس در دو شیفت مشغول بودند که ۱۵۱۸ اخطار کتبی، ۱۸۵۵ اخظار شفاهی داده شده است. امیدواریم که مردم با رعایت پروتکل ها کمک کنند تا وضعیت بهتر شده و اصناف آسیب کمتری بینند.

انتهای پیام


10840323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است