استانی 18:01 - 07 مهر 1399
ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: ویروس کرونا استقبال گردشگران خارجی از بناهای تاریخی اردستان را به صفر درصد و گردشگران داخلی را ۹۰ درصد کاهش داده است.

کاهش ۹۰ درصدی گردشگران اردستان به دلیل کرونا

مهدی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ۲۷ سپتامبر- روز جهانی گردشگری و توریسم، اظهار کرد: انتخاب یک روز برای گردشگری برای توجه بیشتر به این صنعت و تلاش برای توسعه و گسترش توریسم و گردشگری است و هر سال در این روز برنامه‌ها و همایش‌های متعددی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفته گردشگری، شاهد برگزاری مراسم مختلف؛ از جمله به صدا در آوردن زنگ گردشگری در مدارس در راستای آشنایی دانش آموزان با صنعت گردشگری برنامه ریزی شده است که آموزش و آشناسازی کودکان و نوجوانان با موضوعات مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی از طریق آموزش و پرورش از جمله اهداف آن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، با بیان اینکه قدم به قدم اردستان تاریخی است، اما نیازمند معرفی و آشنایی مردم ساکن در شهر با میراث گرانبهایی که داریم، است، گفت: یکی از موثرترین ارگان‌ها در فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ گردشگری، آموزش و پرورش است که در راستای تقویت هویت ملی و پاسداشت ارزش های تاریخی نقش ویژه ای دارد.

مشهدی با بیان اینکه بیماری کووید- ۱۹، میل به سفر و گردشگری را بسیار کاهش داده، به نوعی که در شهرستان اردستان استقبال گردشگران خارجی را به صفر درصد و گردشگران داخلی را ۹۰ درصد کاهش داده است، گفت: می‌توان گفت تمام فعالیت‌ها در این حوزه به دلیل ویروس کرونا متوقف و یا نیمه تعطیل شده است. در شرایط کنونی در حال بهسازی و بازبینی زیرساخت های حوزه گردشگری هستیم.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌هایی که شده تا پایان سال زیرساخت های گردشگری شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت، گفت: ۱۰ مجموعه بوم‌گردی فعال، دو هتل و تعداد ۱۳ مجموعه بین راهی در محور ترانزنیت شهرستان؛ از جمله خدماتی است که در منطقه خدمات رسانی می کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با اشاره به متضرر شدن کسانی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان فعالیت می کردند به دلیل ویروس کرونا، تصریح کرد: متاسفانه برنامه هایی که برای جبران زیان مشاغل برنامه ریزی شده بود، اجرایی نشد و همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند گلایه مند هستند.

مستند میراث کهن فرصتی برای شناخت اردستان

مشهدی با اشاره به چشم انداز ۱۴۰۴ اداره میراث فرهنگی برای تحقق شعار اردستان سومین مقصد گردشگری استان اصفهان، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که می توانیم در این راستا انجام دهیم، معرفی هرچه بهتر ابنیه های تاریخی شهرستان است که این خصوص از طریق اداره کل میراث فرهنگی استان اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت مستند معرفی شهرستان اردستان هزینه شده است. در این مستند ۱۰ قسمت بناهای تاریخی شهرستان، آداب و رسوم، غذاها، طبیعت و گونه های طبیعی و جانوری در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه مستند میراث کهن در خصوص تمام فرصت های حوزه گردشگری و صنایع دستی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد است، گفت: این مستند قرار است حدود ۱۵ روز دیگر از شبکه های سیما پخش شود. همچنین استفاده از فرصت هایی که از تبلیغات محیطی در محور ترانزیت می شود با ورود بخش خصوصی و راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی از جمله دیگر فعالیت های مدنظر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با اشاره به برنامه های این اداره برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی انجام داده است، اظهار کرد: استقبال بخش خصوصی نسبت به چند سال گذشته چندین برابر شده و به طوری که تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۲۰ پروژه بخش خصوصی در شهرستان اردستان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام


10738773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است