استانی 21:32 - 07 مهر 1399
استاندار اردبیل:
ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: به دنبال سفررئیس قوه قضائیه و بازدید از کارخانه سبلان پارچه حکم ورشکستگی این کارخانه ابطال شده است.

حکم ورشکستی سبلان پارچه ابطال شده است



اکبر بهنامجو هفتم مهر با بیان این مطلب، اظهار کرد: در دیداری که با مدیرعامل بانک تجارت داشتیم قرار شد موانع و مشکلا پیش روی راه‌اندازی مجدد این کارخانه با کمک سرمایه‌گذار برطرف شده و به زودی این کارخانه با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی و با همراهی سرمایه‌گذار راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با ابطال حکم ورشکستگی در رایزنی با مدیرعامل بانک تجارت قرار شد بدهی سرمایه‌گذار اعم از ریالی و ارزی احصا شده و نسبت به تقسیط آن براساس شرایط موجود اقدام شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: قرار شد با کمک بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز دولتی از سرمایه‌گذار این پروژه گرفته نشده و دولت این مبلغ را تقبل کند تا با شروع مجدد و فعالیت کارخانه در سال جهش تولید زمینه فعالیت این مجموعه عظیم فراهم آید.

بهنامجو گفت: این کارخانه بعد از 12 سال بلاتکلیفی دوباره به چرخه تولید و اشتغال بازمی‌گردد تا با احیای این مجموعه تحول اقتصادی خوبی را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: مدیرعامل بانک تجارت قول پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی جدید را هم براساس تفاهمنمه امضا شده داده است تا مالک کارخانه بتواند از این فرصت فراهم شده در راستای راه‌اندازی کارخانه بهره بگیرد.

کارخانه سبلان پارچه به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ در حوزه نساجی در دولت نهم به بهره‌برداری رسید اما در کمتر از یک سال به دلیل مشکلات متعدد چرخ‌های آن از حرکت ایستاد و صدها کارگر این مجموعه بیکار شده و با ارسال پرونده به دستگاه قضا حکم ورشکستگی آن صادر شد تا بانک تجارت به صورت محدود با واگذاری این بنگاه اقتصادی به برخی از سرمایه‌گذاران بخش‌هایی از آن را فعال کند که این امر دردی را دوا نکرده است.

در سفر اخیر حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل و بازدید از این کارخانه با هدف احیای این مجموعه دستور ابطال حکم ورشکستگی این کارخانه صادر شد تا روزنه امید برای فعالیت مجدد سبلان پارچه باز شود.

انتهای پیام


10738924
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است