سیاسی 14:14 - 07 مهر 1399

سامانه راداری «مراقبت» تا کیلومترها خارج از مرزها را رصد می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با عنوان «اقتدار ۴۰»،  گفت: با تجربیات ارزشمندی که از سال‌های دفاع مقدس بدست آوردیم و وجود دانشمندان کشور، ترکیبی از دانش و تجربه را به میدان نبرد با دشمن آوردیم؛ نتیجه ترکیب تجربه دفاع مقدس و علم دانشمندان، قطع وابستگی و نمایش نمونه‌های مختلف از قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با تاکید بر تجهیزات و سامانه‌هایی ارتش که سبب برتری بر دشمن می‌شود، تصریح کرد: این سامانه‌ها  ۱۰۰ درصد داخلی و به همت ارتش جمهوری اسلامی طراحی شده است. در بخش فرماندهی و کنترل، دستاوردهای پدافند هوایی بر لبه تکنولوژی حرکت می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآور شد: هیچ کشوری در دنیا سامانه فرماندهی و کنترل به روز خود را در اختیار کشور دیگر قرار نمی‌دهد؛ بر همین اساس ما از سال‌ها پیش تصمیم گرفتیم، یک سامانه فرماندهی و کنترل کاملا پویا، روزآمد، گسترده و فعال طراحی و تجهیز کنیم. امروز چنین سامانه‌ای به طور کاملا ایرانی تولید شده است که به جرات می‌گویم پویاترین و فعالترین سامانه فرماندهی وکنترل در کشور است.

الهامی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش امروز در بخش طراحی، ساخت و تعمیرات به هیچ کشوری نیاز ندارد، تصریح کرد: امروز سامانه راداری «مراقب» به دست پدافند هوایی ارتش طراحی شده است. این سامانه راداری با تکنولوژی جدید و سه‌بعدی می‌تواند تا کیلومترها خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد کند. هیچ پرنده‌ای با هر ابعادی از چشمان تیز بین این رادار و فرزندان غیور ارتش نمی‌تواند مخفی بماند.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزاتِ درگیری و موشکی در حوزه‌های ارتفاع کم، متوسط و بالا صاحب تجهیزات ایرانی هستیم، اظهار داشت: مصداق آن سامانه «باور ۳۷۳» است که مظهر خودباوری، ‌تلفیق توانمندی سربازان پدافند هوایی ارتش و دانشمندان ما در وزارت دفاع است. این سامانه با نمونه‌های مشابه خود در دنیا رقابت می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره همکاری مشترک ارتش و سپاه از سال‌های دفاع مقدس تا به امروز، اظهار داشت: در سال‌های دفاع مقدس بسیاری از عملیات‌ها علیه دشمن با همکاری مشترک ارتش و سپاه طراحی می‌شد؛ این عملیات‌ها با موفقیت قاطع به سرانجام رسید که در تاریخ ثبت شده است. ارتش و سپاه با استفاده از همان تجربیات و پیروی از دستورات فرمانده کل قوا، نیاز امروز کشور را درک کرده اند. این دو دست در دست یکدیگر  طراحی تجهیزات و عملیات‌ها را در کنار یکدیگر انجام داده و رزمایش‌های مشترک را عملیاتی می‌کنند.

امیر الهامی با اشاره به گوشه‌ای از رشادت‌های پدافند هوایی ارتش در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: در عملیات والفجر ۸ بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن بعثی سرنگون شد و این موفقیت به دلیل طراحی هوشمندانه پدافند هوایی ارتش بود. فرمانده کل قوا در تعریف عملیات والفجر ۸ فرمودند که عملکرد هوانیروز در دفاع معجزه آسیای زمین به هوا چنان بی‌سابقه بوده که سبب این موفقیت شده است. البته مصادیق چنین موفقیت‌هایی در ۸ سال دفاع مقدس کم نیست.


10738303
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است