اقتصادی 12:03 - 04 مرداد 1400

هشدار درباره کاهش تولید تخم مرغ در ماه های آینده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در ارتباط با رسانه ملی به بی برنامه بودن دو وزارت جهاد کشاورزی و صمت اشاره کرد و افزود: مرغداران یک متولی مشخصی ندارند و هزینه تمام شده تولید تخم مرغ به شدت افزایش و میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری کاهش یافته است بنابراین پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده عرضه تخم مرغ در بازار با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

به گفته این مسئول، در حالی که هزینه تولید یک کیلوگرم تخم مرغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده، اما همچنان تولیدکنندگان مجبورند با قیمت مصوب آذر ماه گذشته یعنی هر کیلوگرم ۱۴,۰۰۰ تومان تخم مرغ عرضه کنند که باعث ضرر و زیان تولید کنندگان شده است.

وی بالا بودن قیمت خوراک را مهمترین عامل افزایش هزینه تولید عنوان کرد و گفت: اولاً نهاده‌های دام و طیور آن طور که مسئولان قول داده‌اند به موقع به دست مرغداران نمی‌رسد و معمولاً پس از ثبت درخواست‌های دولتی دو ماه طول می‌کشد تا ذرت و سویا به دست مرغداران برسد. دوم اینکه تولیدکنندگان مجبورند بخش زیادی از نیاز خود را از بازار آزاد به قیمت‌های گران‌تر تهیه کنند که هزینه‌های آن‌ها را افزایش می‌دهد.

نبی پور گفت: در حالی که هر کیلوگرم ذرت دولتی یک هزار و ۹۰۰ تومان و سویا ۳,۴۰۰ تومان است، اما مرغداران مجبور هستند از بازار آزاد به قیمت ۶ هزار تومان و ۸ هزار تومان خریداری کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن همچنین بالا بودن نرخ کرایه‌ها را دلیل دیگر افزایش هزینه‌های تولید عنوان کرد و گفت: نرخ کرایه‌ها امسال ۴۰ درصد افزایش یافته، اما کامیون داران به این قیمت‌ها راضی نیستند و معمولاً مبالغ بیشتری را می‌خواهند و نرخ کرایه‌ها حدود ۷۰ درصد برای مرغداران بیشتر می‌شود.

به گفته وی، افزایش قیمت جوجه مرغ تخم گذار هم عامل دیگری بر افزایش هزینه‌های تولید شده به طوری که قیمت هر قطعه پولت از ۳۰ به ۱۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه مرغ آماده تخم گذاری از ۴۰ به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نبی پور افزود: دولت باید با تشکل‌ها هماهنگ باشد و با عزل و نصب کردن چیزی درست نمی‌شود. بی برنامه بودن دو وزارت جهاد کشاورزی و صمت و مشخص نبودن یک متولی در این امر و هزینه تمام شده تولید تخم مرغ به شدت افزایش و میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری کاهش یافته است همچنان که کاهش ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در دی ماه گذشته مشکلاتی را برای عرضه تخم مرغ ایجاد کرد کاهش جوجه ریزی‌های فعلی نیز بر عرضه تخم مرغ در ماه‌های آینده تأثیرگذار خواهد بود.


11162270
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است