استانی 15:09 - 24 مهر 1400
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد
ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: پنج باب کتابخانه در سطح استان شامل کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد دارای بخش نابینایان است.

تجهیز پنج کتابخانه خراسان رضوی به بخش ویژه نابینایان

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اشاره به روز جهانی نابینایان اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است تا افرادی را به یاد آوریم که محروم از دیدن جهان با چشم ظاهری بوده و با چشم درون قادر به حس و لمس نعمت‌های خداوند هستند.

وی ارائه خدمات به افراد دارای نیازهای خاص را یکی از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: امروز رسالت کتابخانه‌ها  به عنوان فرهنگ‌سراهای اجتماعی ارائه خدمات کتابخانه‌ای و رفع نیازهای اطلاعاتی مردم در همه مناطق و برای همه اقشار جامعه است.

سبزیان تصریح کرد: در راستای تحقق و دست‌یابی به این هدف مهم پنج باب کتابخانه در سطح استان شامل کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر، کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار، کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور و کتابخانه عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد دارای بخش نابینایان است.

وی با بیان این‌که سه کتابدار نابینا در استان در این بخش‌ها در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها در مجموع با ۳۱۳۵ نسخه کتاب بریل، ۳۵ هزار و ۳۵۲ نسخه کتاب گویا، چهار نسخه نشریه و بالغ بر ۸۰۰ عضو فعال مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: تجهیزات بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی شامل ابزار درشت‌نمای الکترونیکی، لوح و قلم بریل، هارد اکسترنال، ماشین تحریر و چاپگر بریل، تجهیزات رایانه‌ای و دستگاه ضبط صدا است. مجهزترین بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) است که علاوه بر تجهیزات و منابع مرسوم با در اختیار داشتن چاپگر مخصوص کتاب‌های بریل، از زمان افتتاح در سال بهمن ماه ۱۳۹۷ تا کنون بیش از ۷۰ نسخه جزوه چاپ و در اختیار مراجعان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه افراد نابینا اضافه کرد: نشست‌های کتابخوانی و جمع‌خوانی و ویژه برنامه‌ها به مناسبت‌های ملی و مذهبی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیز برگزار شده است.

انتهای پیام


11273955
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است