بین‌الملل 13:35 - 25 شهریور 1400

طالبان دستور ارسال کمک های بشردوستانه به پنجشیر را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملا محمدحسن آخوند» نخست وزیر دولت موقت طالبان، امروز پنجشنبه دستور ارسال کمک های بشردوستانه به پنجشیر را صادر کرد.

در جلسه کابینه دولت موقت طالبان، وی به همه سرپرست‌ها دستور داد که به مسائل رسمی توجه جدی داشته باشند و همچنین برای اطمینان از امنیت شهر کابل به بخش امنیتی توصیه هایی را ارائه کرد.

وی همچنین لغو محدودیت‌های شبکه‌های مخابراتی در پنجشیر و استقرار رسانه‌ها برای پوشش وضعیت فعلی و همچنین کمک‌های بشردوستانه به مردم این ولایت را صادر کرد.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد که کمک‌های بشردوستانه اخیر به افغانستان باید به پنجشیر هم فرستاده شود و در آنجا به طور منظم در مناطق مختلف در میان ذینفعان توزیع شود.

در جلسه کابینه تصمیم گرفته شد که ارائه امکانات لازم برای حمایت از تجار، صرافان، کارشناسان کلیدی و کادرهای برجسته در اولویت باشد.

مرکز پنجشیر که پس از تصرف کابل در برابر نیروهای دولتی و امنیتی مقاومت کرده بود، اکنون به‌کنترل نیروهای طالبان درآمده حال آنکه جبهه پنجشیر همچنان به مقاومت ادامه می دهد.


11231163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه و تعدادی خبرنگار دیگر را پس از ۱۲ ساعت بازداشت، آزاد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت نیجر خواستار یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکا از منطقه آگادز در این کشور شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در صد و شصت و پنجمین روز تجاوز اشغالگران صهیونیست علیه غزه، رژیم اشغالگر کشتار جدیدی در شهر رفح انجام داد و خانه‌ای در این منطقه را هدف قرار داد که منجر به شهادت چندین فلسطینی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها نفر از ساکنان منطقه‌ای در شمال استرالیا به تازگی با وقوع «طوفان استوایی مگان» و تعلیق روند تخلیه گرفتار شده و ارتباطشان با سایر مناطق این کشور قطع شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شهادت مرد شماره سه جنبش حماس در حمله هوایی هفته گذشته رژیم اسرائیل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان برای جلوگیری از جنگ می‌بایست مرز دقیق‌تری با جمهوری آذربایجان در استان «تاووش» ترسیم کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعضای شورای امنیت حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف فوری آن شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعضای شورای امنیت حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند» و خواستار توقف فوری آن شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کوبا با متهم کردن ایالات متحده در رابطه با تظاهرات اخیر در اعتراض به مشکلات اقتصادی، کاردار سفارت ایالات متحده در این جزیره منطقه کارائیب را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع نظامی سوری از مقابله سامانه‌های پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است