اجتماعی 22:41 - 26 اردیبهشت 1400
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا خبر داد:
معاون وزیرکشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا از اقدام مشترک سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی برای پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان یارانه حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار خانوار معادل ۶۰ میلیون سرپرست خانوار و افراد زیرمجموعه خبر داد.

پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون خانوار

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست در راستای مفاد بند ۲ مصوبات شصت‌وچهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا درمعیشت اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر و با استناد به بند نهم مصوبه ذی‌ربط شورای عالی امنیت ملی، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اجازه داده شد به ۶۰ میلیون نفراز افراد مشمول طرح معیشتی خانوارها براساس فهرستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کند، مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان از ابتدای ماه مبارک رمضان پرداخت کند. منابع مورد نیاز از طریق تسعیر در بخشی از منابع ارزی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأمین و به همان میزان سقف ردیف (۱۰) جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور افزایش می‌یابد.

وی به اقدامات انجام‌شده قرارگاه عملیاتی و نتایج حاصله اشاره و تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی قرارگاه عملیاتی و هماهنگی و همکاری فیمابین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی و به موجب اعلامیه رسمی مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دراجرای بند ۲ مصوبات شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مبلغ  ۲۳ تریلیون و ۹۶۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال، درقالب یارانه معیشت ماه مبارک رمضان سال۱۴۰۰، به ۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۱۳ خانوارمشمول پرداخت شده است.

دین پرست ادامه داد: این افراد در برگیرنده مجموعاً ۶۰ میلیون و ۱۴ هزار و ۱۰۷ نفر سرپرست خانوار و افراد زیرمجموعه آنها می‌شود.

دبیر قرارگاه افزود: به موجب گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سهم پرداختی به هر خانوار یک‌نفره معادل ۵۱۰ هزار ریال، خانوار دو نفره ۹۸۰ هزار ریال، خانوارهای سه‌نفره یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، خانوارهای چهارنفره یک میلیون و ۵۳۰ هزار ریال و خانوارهای ۵ نفره و بیشتر نیز مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده است.

انتهای پیام


11069243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است