استانی 18:09 - 04 تیر 1401

دپارتمان گردشگری در کارخانه نوآوری شیراز راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرخ‌زاده بعد ازظهر شنبه در در جلسه شورای عالی گردشگری فارس بیان کرد: علم گردشگری از جمله علومی است که نیاز مبرمی به آموزش و تربیت نیروهای انسانی کارامد دارد و با هم‌افزایی و همکاری آموزش و پرورش و حوزه اقدامات دانش بنیان، آموزش فراگیر و کارآفرینی گردشگری می‌توان گام‌های مؤثری در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم و نسل آینده برداشت.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: در یکی از شوراهایی که موضوع گردشگری و توسعه فعالیت‌های آموزشی در این بخش مورد توجه قرار گرفت شورای آموزش و پرورش است که بتوان با رویکرد آموزشی رونق ویژه ای به این حوزه بخشید این در حالی است که پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی پژوهشکده گردشگری با همکاری دانشگاه شیراز داده شده که می‌تواند در زمینه علمی‌تر کردن فعالیت‌های گردشگری کمک کند. همچنین مبحث بومی‌سازی رشته‌های دانشگاهی هتلداری نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه کارخانه نوآوری در فارس راه‌اندازی شده که مرتبط با مراکز رشد و دانش‌بنیان و فناور است، گفت: یکی از پیشنهادات این بود که شرکت‌های نوپای گردشگری در این کارخانه ورود کنند و مقرر است که با توافق معاونت ریاست جمهوری دپارتمانی ویژه گردشگری، میراث و صنایع دستی در کارخانه نوآوری استان فارس ایجاد شود.

معاون امور گردشگری و زیارت استاندار فارس از تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز برای رونق بازار صنایع دستی خبر داد و بیان کرد: مهارت‌های مرتبط با صنایع دستی در آموزش و پرورش و فرهنگسراها می‌تواند دنبال شود تا این رشته‌ها حفظ شود و توسعه یابد.


11604668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است