گوناگون 16:48 - 16 مرداد 1399

مردم شیوه جدیدی از زندگی با کرونا را تجربه می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در آئین رونمایی از قطعه مدافعان سلامت ارکستر ملی ایران، اظهار داشت: آنچه که بار سنگین خدمتگزاران حوزه سلامت و کادر بهداشتی و درمانی را کاهش داد، ابراز عشق و محبت و همدلی از سوی اقشار مختلف از جمله هنرمندان، مردم کوچه و بازار و هر کس با زبان و قلم خود بود.

وی افزود: قطعه نوای آدمیت برای تقدیر از مدافعان سلامت، یک کار حماسی است که به زیبایی، هنرمندان ارکستر ملی ایران، خلق کردند و قطعاً و یقیناً دل همکاران ما را گرم‌تر خواهد کرد و به پاس این محبت، سرعت عمل آنها در خدمت رسانی به مردم و نیازمندان را بیشتر خواهد کرد.

نمکی ادامه داد: شعر و موسیقی در تاریخ این کشور، حماسه‌ها خلق و شورها به پا کرده و شرها خوابانده است و همواره از این دو هنر زیبا و همراه با هم، در طول زندگی شخصی، استفاده‌های زیادی کرده‌ام. یکی از زیباترین آمیزه‌های شعر و موسیقی در بزرگداشت واقعه کربلا است. می‌بینیم که در تاسوعا و عاشورا هم موسیقی ایران زمین، همواره خلق حماسه کرده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنکه به عنوان شهید و مدافع سلامت دل به آتش می‌زند هم عاشق است. عشق مرحله‌ای فراتر از همه زیبایی‌ها و پاکیزگی‌های جهان است و این حرکت بزرگ مدافعان سلامت در عرصه ملی، بسیار ارزشمند است.



نمکی افزود: روزهای اول بیماری کووید ۱۹ اینقدر وحشت ایجاد کرده بود که تمام همراهان، عزیزان و نزدیکان بیمار، از او فرار می‌کردند اما همکاران ما در اوج این بیماری تن به آتش می‌زدند و از بیماران مراقبت می‌کردند و تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تردید ندارم بعد از دوران دفاع مقدس، اولین باری است که چنین وفاقی به این گستره ملی شکل گرفت، در آینده نزدیک شاهد مهار کامل بیماری کرونا خواهیم بود و هنرمندان کشور برای ساخت آثار هنری خود از جمله سریال و برنامه‌های متعدد هنری شرایط ویژه ای را تجربه می‌کنند همانگونه که مردم شیوه جدیدی از زندگی با کرونا را تجربه می‌کنند که سختی‌های خاص خودش را دارد و تلاش هنرمندان برای خلق چنین اثر ارزشمندی، جای سپاسگزاری دارد.


10655810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است