استانی 18:27 - 28 خرداد 1400
استاندار زنجان اعلام کرد
ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در انتخابات امسال، تعداد واجدان شرایط نسبت به دوره قبل ۶.۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۶.۶ درصدی واجدان شرایط رای دادن در زنجان

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۲۸ خردادماه) با حضور در نشست خبری که در محل ستاد انتخابات استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به تعداد واجدان شرایط رأی دادن، اظهار کرد: امسال تعداد ۸۲۰ هزار و ۶۳۴ نفر تعداد واجدان شرایط رأی دادن است که نسبت به دوره قبل شاهد افزایش ۶.۶ درصدی تعداد واجدان شرایط بوده و در این دوره از انتخابات ۱۸ هزار و ۹۵۲ نفر رای‌اولی هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، یک میلیون و ۱۴۱ هزار تعرفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری و یک میلیون و ۱۴۹ هزار تعرفه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توزیع شده است. همچنین تعداد شعبات از ۹۲۵ شعبه با افزایش ۱۴.۸ درصدی به ۱۰۶۳ شعبه ارتقا یافته، به‌ طوری‌که هر شعبه‌ای که در دوره‌های قبل ۱۰۰۰ رای داشته، به دو شعبه تقسیم شده است.

این مسئول با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات در استان زنجان، ادامه داد: انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که در این دوره، روند انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان کاملاً مکانیزه بوده و در سایر موارد نیمه‌مکانیزه و دستی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، حضور مردم در پای صندوق‌های رای را تا به این لحظه خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون حضور خوبی در عرصه انتخابات در استان زنجان ثبت شده و در ساعات آینده این روند بهتر می‌شود و قطعاً استان زنجان یکی از مناطق با مشارکت بالا خواهد بود. از طرفی باید گرفت که این میزان مشارکت پیش‌بینی نیست، بلکه تحلیلی از واقعیت‌ها است.

حقیقی در ادامه تصریح کرد: این دوره از انتخابات سه ساعت طولانی‌تر شده و از مردم تقاضا داریم در ساعات خلوت پیش از پایان مهلت تعیین شده، اقدام به رای دادن کرده و این مهم را به ساعات و دقایق پایانی موکول نکنند. همچنین اپلیکیشنی به نام «انتخاب ایران» از روز گذشته فعال شده و شهروندان می‌توانند شعب خلوت را به کمک آن تا شعاع ۱.۵ کیلومتری پیدا کنند. شهروندان توجه داشته باشند که به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی از ضروریات رای دادن است.

استاندار زنجان یادآور شد: یکی از کارهایی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، با بسیاری از کشورها متفاوت است. انقلاب متعلق به همه مردم است و همه در قبال آن مسئول هستند و باید برای آن هزینه دهند. همچنین باید توجه داشت که طی ۴۲ سال گذشته علاوه‌ بر ظواهری که از بیگانگان دیده می‌شود، یکی از تلاش‌های دشمن، اثرگذاری در افکار مردم است و اجازه نمی‌دهد که مردم واقعیت‌ها را بشناسند و این بدان معنی است که کینه دشمن نسبت به اسلام و نظام اسلامی در بالاترین حد خود قرار دارد.

وی عنوان کرد: کشور و نظام در سایه وحدت رشد و نمو پیدا کرده و ادامه آن به وحدت مردم بستگی دارد. هر زمانی که مقوم‌های وحدت در کشور تقویت شده و مسائل ملی بر مسائل شخصی و جناحی اولویت داشته، دشمن عقب نشسته است ولی شیطنت‌های آن کماکان ادامه دارد، این در حالی است که هر موقع وحدت کمتر شده، دشمن، دشمنی خود را نشان داده است.

این مسئول با بیان اینکه قانون بزرگ‌ترین حق است و در قبال آن برای امانت‌داری مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر تقویت وحدت، بصیرت، هوشمندی و فهم سیاسی‌ مردم از دشمن و شایستگی مردم است؛ بنابراین به خاطر این اصل هیچ‌کس نباید در انتخابات تماشاچی باشد که در این بین انتظارات از نخبه‌ها بیشتر است.

انتهای پیام


11111606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است