استانی 17:35 - 07 مهر 1399

اطعام فرهنگی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد / به طعام روح توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، بر ضرورت اهتمام نسبت به اعتقادات و اخلاق در کلاس‌های درسی تأکید کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود معلمان در کلاس‌های درسی حتی در کلاس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک مروج اخلاق و اعتقادات باشند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به مشی شهید بهشتی در این زمینه، ادامه داد: شهید بهشتی در کلاس مثال‌هایی در رابطه با ابوذر و سلمان و سایر بزرگان اسلام مطرح می‌کرد و این‌گونه در عین تدریس زبان خارجی، مروج اندیشه‌های دینی نیز بود.

وی در ادامه بر ضرورت ترویج و فرهنگ‌سازی اطعام فرهنگی در جامعه تأکید کرد و افزود: انسان باید هم به اطعام فرهنگی و هم به اطعام جسمانی توجه کند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه همه طعام‌ها برای جسم نیست بلکه باید به طعام روح و فکر خود هم بیندیشیم، تصریح کرد: طعام جسمی در فرهنگ ما جا افتاده اما باید اطعام فرهنگی هم فرهنگ‌سازی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: باید به اطعام فرهنگی توجه بیشتری شود و این مهم با هدیه دادن کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی زیربنایی انجام می‌شود.


10738749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است