استانی 18:17 - 03 مهر 1399
یک مسئول:
ایسنا/لرستان نائب رئیس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: قرآن محوری اولویت هیئات مذهبی است چراکه راه رسیدن به کمال تمسک به قرآن و عترت در کنار هم است.

ظرفیت هیئات مذهبی برای توسعه قرآن/ هیئات قرآن محور هستند

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند امروز سوم مهرماه با اشاره به این‌که شور ارادت به سرور و سالار شهیدان در  لرستان دارای جلوه‌های زیبای معنوی است، اظهارکرد: امسال نیز هیئات مذهبی با عشق و ارادت به اهل‌بیت رسم بیش از هزار ساله عزاداری امام حسین(ع) را به جای آورده و با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی با اقامه عزاداری به شهیدان کربلا، عرض ادب کردند.

وی با بیان اینکه به استناد حدیث ثقلین و پیوند قرآن و عترت، در قالب یک طرح، برنامه‌های هیئات مذهبی با تلاوت آیاتی از قرآن‌کریم آغاز شد، خاطرنشان کرد: آن‌چه موجب سعادت و رستگاری می‌شود تمسک به قرآن و عترت است و در جلسات هیئات مذهبی تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) در کنار هم اثربخشی مطلوب را دارد.

دریکوند با اشاره به این‌که قرآن در راس امور هیئات مذهبی قرار دارد، بر لزوم بهره‌گیری هیئات مذهبی کشور از مفاهیم معنوی قرآن تاکید کرد و گفت: در جلساتی که با نیت اهل‌بیت برگزار می‌شود باید از نور کلام خدا نیز بهره گرفت چراکه رسیدن به کمال و رستگاری زمانی محقق می‌شود که قرآن و عترت را در کنار هم بدانیم چراکه این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

الزام هیئات مذهبی به داشتن مربی قرآن

نائب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با تاکید بر این‌که برگزاری جلسات قرآنی توسط هیئات مذهبی موجب انس بیشتر مردم با قرآن خواهد شد، اضافه کرد: هیئات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان نیز در برگزاری جلسات قرآنی مشارکت دارند چراکه قرآن محوری، در صدر برنامه‌های آنان قرار دارد و هر جا برنامه‌ای با نام قرآن باشد، این هیئات در آن مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی کشور ظرفیت بزرگی برای آموزش قرآن هستند، تصریح کرد: در طول دهه اول محرم همواره برنامه‌های ختم قرآن به نیت شهدای دشت کربلا برگزار شد این در حالیست که در شام عاشورا نیز ختم دست جمعی قرآن توسط هیئات مذهبی اجرایی شد.

دریکوند یکی‌ از پایه‌های اصلی هیئات مذهبی را داشتن مربی قرآن دانست و با تاکید بر این‌که هیئات ملزم به داشتن مربی قرآن هستند، افزود: استعدادهای قرآنی عمدتاً از جلسات قرآنی هیئات مذهبی شناسایی می‌شوند از این‌رو باید توجه به برنامه‌های قرآنی در هیئات مذهبی همواره اولویت باشد.

انتهای پیام


10732401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است