استانی 11:11 - 07 تیر 1401

بانک‌های عامل عدم انحراف تسهیلات ارائه شده را پایش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‌زاده پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان اردبیل اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال از اولویت‌های بانک‌های عامل باشد و در این زمینه لازم است تا تسهیلات ارائه شده از سوی این بانک‌ها نیز پایش و ارزیابی شوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیش از پیش بانک‌های عامل از طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان اردبیل تصریح کرد: بخشی از مشکلات و موانع سر راه تولید مربوط به قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاست که امیدواریم با اصلاح برخی از قوانین به نفع واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری شاهد رونق اشتغال در منطقه باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در جذب اعتبارات اشتغالزا را یادآور شد و گفت: به منظور عدم انحراف طرح‌های بهره‌مند و متقاضی تسهیلات از رسالت و مسیر اصلی خود، لازم است نظارت مستمر توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل انجام شود.

رحیم‌زاده با بیان اینکه اعطای تسهیلات فقط به رسته فعالیت‌های مشخص قابل انجام است، افزود: بانک‌های عامل همکاری لازم در راستای تسهیل شرایط اجرای طرح‌های اشتغالی و حمایت از سرمایه‌گذاران را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به محدودیت اعتبارات، از کلیه دستگاه‌های متولی خواست تا در انتخاب طرح‌ها، تعداد اشتغال ایجادی و بازدهی اقتصادی را در اولویت قرار دهند.

رحیم‌زاده بیمه تأمین اجتماعی را ملاک تحقق طرح‌های اشتغال روستایی اعلام کرد و ادامه داد: طرح‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده باشند بعد از اخطار کتبی تسهیلات دریافتی آنها دین به حال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات با توجه به رسته فعالیت‌های بومی استان و با ارزیابی اهلیت سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات انجام شده و نظارت سه مرحله‌ای نیز همزمان با اعطای تسهیلات انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان ملاک اشتغال تعهدی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل بوده و نظارت کاملی بر تحقق اهداف اشتغال این طرح انجام می‌شود.


11607608
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است