بین‌الملل 04:03 - 07 تیر 1401

چاوش اوغلو: ترکیه مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اعلام مخالفت آنکارا با تحریم های یکجانبه علیه ایران نسبت به اتخاذ گام های مطلوب از سوی تمام طرف ها برای فعال سازی مجدد توافق هسته ای ابراز امیدواری نمود.

بر اساس این گزارش، مولود چاوش اوغلو در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در آنکارا گفت که دو طرف تمام ابعاد روابط دوجانبه بین آنکارا و تهران و نحوه بهبود هماهنگی و همکاری در تمام زمینه ها را مورد بحث قرار دادند.

وی افزود: روسای جمهور دو کشور دستیابی به ۳۰ میلیارد دلار حجم تبادل تجاری بین تهران و آنکارا را هدف گذاری کرده اند. اما این رقم هم اکنون خیلی کمتر از این میزان است و ما باید با تلاش بیشتر حجم تبادل تجاری را بالا ببریم و از تمام سازوکارهای موجود به شکل مناسب استفاده نماییم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین بر ضرورت تداوم همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترک همه تاکید کرد.

چاوش اوغلو گفت: همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم برای ما به عنوان دو همسایه حائز اهمیت است. ما امروز مسائلی از قبیل همکاری امنیتی را مورد بحث قرار دادیم و بر مطالبات ملموس خود در این صدد تاکید کردیم. ما باید به همکاری با یکدیگر در این خصوص ادامه دهیم چرا که تروریسم دشمن مشترک ما است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین از رایزنی با همتای ایرانی خود پیرامون موضوعات منطقه ای از جمله اوکراین و اوضاع عراق، افغانستان، سوریه و یمن خبر داد.

چاوش اوغلو ضمن ابراز تمایل ترکیه به دائمی شدن آتش بس در یمن، تنها راهکار حل بحران این کشور را راهکار سیاسی برشمرد.


11607273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است