استانی 14:56 - 10 مهر 1401

زمینه ساخت ۲ هتل پنج ستاره در اصفهان فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: استان اصفهان در هر حالت و شرایطی کانون توجه گردشگری بوده اما در زمینه اقامتی وضعیت مطلوبی ندارد و از نظر کمی و کیفی نمی‌توانیم آنچنان که شایسته و در شأن اصفهان است پذیرای گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: اصفهان یکی از استان‌هایی است که در ایام پیک گردشگری و ورود گردشگران با چالش‌هایی رو به رو می‌شود زیرا سه - چهار هتل استاندارد بیشتر ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی پیش‌تر در اصفهان حضور داشت، افزود: اکنون در زمین‌های این مجموعه که در گذشته به دلیل فرسودگی تخریب شد با پشتوانه و حمایت مدیران آن می‌توانیم شاهد کلنگ زنی هتلی بسیار خوب باشیم و در بازه زمانی مناسبی سطح ارائه خدمات به عنوان مقاصد گردشگری خارجی را فراهم کنیم.

ایزدی خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه هتل هما در زمینی بسیار مناسب جانمایی شده است و سعی می‌کنیم معماری اصیل ایرانی که برگرفته از فرهنگ ایرانی است در هتل همای اصفهان شاهد باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا ساخت هتل هما در اصفهان برغم کلنگ زنی آن در بیش از ۱۰ سال پیش، تاکنون متوقف مانده است؟ ابراز داشت: اصفهان سرمایه گریز است تا سرمایه پذیر اما خوشبختانه امروز شورای شهر و شهرداری با ما همراه است که ۹۹ درصد معافیت می‌دهند با وجود این باید برای سرمایه گذار ابراز تشویقی داشت.

ایزدی صنعت گردشگری را شکننده دانست و افزود: متأسفانه در طول همین دو هفته که اغتشاشات پیش آمده، تعدادی از تورها کنسل‌ها شده و صنعت گردشگری چه در دوره کرونا و چه اکنون تحت تأثیر حوادث قرار گرفت و دود اغتشاشات به چشم صنعت گردشگری رفته است.

در ادامه علیرضا حسینی مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین "هگتا" سازمان تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: ساخت مجموعه هتل‌های هما در اصفهان با مشکلاتی مواجه بوده اما در دوره جدید مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و نگاهی که در تأمین اجتماعی وجود دارد بسیاری از موانع برطرف شده و به دنبال اخذ مجوزها هستیم.

وی ابراز داشت: درخصوص ساخت مجموعه هتل هما خوشبین هستیم زیرا با توجه به وعده‌ها و همراهی‌های متولیان شاید تا پایان ۱۴۰۱ پروژه کلنگ زنی شود.

مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه محل ساخت هتل همای اصفهان در اراضی صفه تعیین شده، افزود: طرح زیرساخت هتل متناسب با استاندارهای پنج ستاره و آئین نامه‌های مصوب میراث است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه مأموریت اصلی هگتا توسعه گردشگری و پیاده سازی گردشگری سلامت و ارائه خدمات گردشگری به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی و مستمری بگیران این مجموعه است، ادامه داد: در این پیوند پس از دو سال وقفه به دلیل محدودیت‌های کرونا در صدد احیای گردشگری سلامت هستیم و در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا خانه خلاق گردشگری و سلامت با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده تا از ایده‌ها و برنامه ریزی‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان طرح کرامت رضوی را برای اعزام بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد در نظر گرفته، افزود: امسال پس از دو سال وقفه کرونا از طریق قطارهای رجا و با اسکان در هتل هما این طرح در حال اجرا است و تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر گذشته و بالای ۶ هزار نفر شب در این طرح شرکت کردند و فاز اولیه طرح کرامت تا ۲۵ بهمن امسال ادامه دارد و امید است با افزایش ظرفیت اقامتی این طرح را گسترش دهیم.

 


11700761
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است