استانی 19:20 - 16 مرداد 1399
دبیر جامعه سادات آذربایجان شرقی:
ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر جامعه سادات آذربایجان شرقی با بیان‌که در شرایط سختی با هجوم هجمه‌ها و شبهه‌های بزرگ علیه دین و تشیع در دنیا مواجهه هستیم، تاکید کرد: باید همگی گره باطنی و قلبی خود با اهل بیت (ع) را محکم کنیم، همان طور که پیروان امیرالمومنین (ع) و شیعیان واقعی در عرصه‌های مختلف، ثبات قدم و اعتقاد خود را نشان داده‌اند.

شیعیان واقعی در عرصه‌های مختلف، ثبات اعتقاد خود را نشان داده‌اند

حجت الاسلام سید علی فقیه در محفل شعر غدیر استان، در امامزاده سید حمزه با اشاره به آیه شریفه (بشناسید انصارتان را تا صله رحم قطع نشود)، اظهار کرد: این آیه قرآنی بر وظیفه حفظ پیوند ارتباط با خانواده بزرگ سادات و ولایت تاکید می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: چند سالی است که "جامعه سادات" بزرگ در کشور شکل گرفته و سال گذشته نیز با اهداف و اساسنامه مشخص با حضور حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در آذربایجان شرقی تشکیل یافت.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، در آستانه عید غدیر نتوانستیم آنچنان که باید شاهد تجمع و جشن بزرگی با حضور سادات باشیم اما با این حال جامعه سادات استان بنا بر تکلیف خود، سعی کرده تا با برگزاری تعدادی برنامه مختصر و کوتاه و ارتباط بین خانواده‌های سادات، مراتب ارادت به اهل بیت (ع) را اعلام کند.

حجت الاسلام فقیه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص سادات، اظهار کرد: نقل شده که امام صادق (ع) فرمودند: در روز قیامت، ظلمت همه جا را فرا می‌گیرد و ناگهان مردم می‌بینند که از گوشه محشر، جمعی نورانی حرکت می‌کنند، مردم سوال می‌کنند که آیا اینان، انبیا هستند، ملائکه هستند و یا شهدا هستند که جواب تمامی این سوالات نه است، مردم از خود آن جمع یا گروه می‌پرسند که شما که هستید، پاسخ می‌دهند که ما سادات از نسل شفاعت کنندگان روز قیامت هستیم.

وی با اشاره به مجاهدت‌ها و شجاعت و حضور امام علی (ع) در عرصه‌های مختلف، گفت: پیروان این حضرت نیز در دوران دفاع مقدس، شرایط سخت اقتصادی، شرایط بد ناشی از ویروس کرونا و ... همراهی خود با مردم را ثابت کردند.

وی متذکر شد: متاسفانه در ماه محرم امسال آنچنان که باید نمی‌توانیم عزاداری کنیم و یا در روز عید غدیر شاهد جشن و سرور در خیابان‌ها باشیم که می‌توان این احساس نگرانی قلبی و غصه را لمس کرد اما همه این‌ها در ظاهر اتفاق می‌افتند و در باطن هنوز هم پایبند اهل بیت (ع) هستیم.

همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، محفل شعر «در سایه سار غدیر» به همت جامعه سادات آذربایجان‌شرقی و با همکاری حوزه هنری و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار شد.

در این محفل شعرای آیینی استان هم‌چون سیدمسعود نقیب، حجت الاسلام رسولی، رزاق ستاری، شیخ الاسلامی، دکتر سیداحمد استوار، علی شهودی و جمعی از شعرای مطرح استان در وصف حضرت امیرالمومنین علی (ع) شعرخوانی کردند.

هم‌چنین در این محفل مولودی خوانی توسط حاج آقا مصطفایی و سخنرانی توسط حجت‌الاسلام فقیه انجام گرفت.

انتهای پیام


10655941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است