اقتصادی 02:30 - 29 شهریور 1400
نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ جهان در اوج سه ماهه قرار گرفت.

نرخ بیکاری چین بالا ماند

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ بیکاری چین در ۱۲ ماه منتهی به آگوست در شرایطی به ۵.۱ درصد رسیده است که در مقایسه با بازه مشابه منتهی به ماه قبل، نرخ بیکاری در این کشور ۰.۱ درصد افزایش یافته است. این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد بیشتر از برآورد قبلی کارشناسان است، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله با ۰.۹ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۵.۳ درصد رسید. نرخ بیکاری شهرهای بزرگ که در بردارنده متوسط نرخ بیکاری در ۳۱ شهر بزرگ چینی است نیز طی این مدت به ۵.۲ درصد رسید.  

میزان اشتغال زایی در نیمه نخست امسال حدود هفت میلیون بوده و به نظر می رسد تحقق ایجاد ۱۱ میلیون شغل تا پایان امسال چندان دور از دسترس نباشد.  

متوسط نرخ بیکاری در چین در بازه زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۸۴ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۲۰ با ۶.۲ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به اکتبر ۲۰۱۷ با ۳.۹ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری در دیگر اقتصاد سرزمین چین یعنی هنگ کنگ کاهشی بوده است و نرخ بیکاری تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آگوست با ۰.۳ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۴.۷ درصد رسیده است.

طی این مدت شمار افراد بیکار هنگ کنگی با ۱۱ هزار نفر افزایش به ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و این در حالی است که با افزایش ۱۷۰۰ نفری شمار شاغلان، اکنون سه میلیون و ۶۵۱ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

متوسط نرخ بیکاری در هنگ کنگ در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۲۱ معادل ۳.۴۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۰۲ با ۸.۵ درصد و پایین‌ترین نرخ ثبت شده نیز متعلق به مارس ۲۰۰۵ با ۱.۰ درصد بوده است.

انتهای پیام


11235656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۹۸۴۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۸۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت از ورود ۷ هزار خودروی برقی به کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد حج شرکت فرودگاه‌ها از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع از ۱۸ فرودگاه کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲۰۰ همت برای یارانه آرد و نان و ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، کشاورزان مدیریت بهینه استفاده از منابع آبی و راهکارهای مقابله با خشکسالی را باید در دستور کار کشاورزان قرار دهند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۲۸ فروردین با کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: در حال حاضر ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات فنی و مهندسی حوزه آب و برق بود که این میزان در چند سال آتی تا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه با ورود تکنولوژی به ۷ تا ۸ کیلوگرم می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: محل تامین منابع مالی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن خواهد بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است