گوناگون 20:19 - 06 مهر 1400

کاهش آمار کرونا باعث افزایش درخواست خون شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدی زاده افزود: با توجه به بالا رفتن میزان جراحی‌های نیازمند به خون مصرف خون افزایش یافته و ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از شهروندان تهرانی دعوت می‌کنم تا همچون همیشه از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند و با پیشقدم شدن در اهدای خون کمک کنند تا وضعیت به حالت متعادل برگردد.

مهدی زاده ضمن ابراز مسرت از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پی واکسیناسیون گسترده گفت: امیدواریم با استقبال بیشتر شهروندان از اهدای خون شرایط پایداری در ذخایر خون استان تهران به وجود آید.

وی افزود: کسانی که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند دو هفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از ۱۴ روز شرایط اهدای خون را دارند ولی تزریق دیگر واکسن‌های کرونا منعی برای اهدای خون ندارد و همچنین بهبود یافتگان کرونا نیز می‌تواند یک ماه پس از بهبودی برای اهدای خون مراجعه کنند.

مهدی زاده تاکید کرد: اهدای خون تأثیر واکسن کرونا را کاهش نمی‌دهد و اهدای این حجم از خون در ایمنی اهدا کنندگان پس از تزریق واکسن کرونا تأثیر منفی ندارد و اهدا کنندگان با خیال راحت می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.


11248507
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است