علمی فناوری 14:29 - 24 مهر 1400
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از کارهایی که ان شاءالله خواهیم کرد راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی به معنی واقعی آن است.

راه اندازی کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش ایسنا، در این مراسم که امروز شنبه 24 مهر 1400 در سالن شهید هدایت دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، دکتر قناعتی با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) که «حق را بشناس و اهلش را بشناس و باطل را بشناس و اهلش را بشناس» گفت: ما پیرو مولایی هستیم که به ما یاد داد نگاهمان، نگاه سیاسی محور و نگاه جناح محور نباشد، من هیچ‌وقت در طول زندگی خود با اینکه از قبل از انقلاب سیاسی بودم و جریان‌های انقلاب را تقریباً به ریز و تحلیلی می شناسم وارد دسته بندی های سیاسی نشدم و نخواهم شد.

وی افزود: ما معیار داریم و با معیارها می‌توانیم راه را پیدا کنیم. روایت است که از منافق هم باید علم بیاموزیم بنابراین دسته‌بندی افراد کاری اشتباه است و متأسفانه بعضی جناح‌ها فکر می کنند اگر کسی مثل آن‌ها فکر نکند اشتباه می‌کند.

دکتر قناعتی با بیان اینکه پس از استعفای دکتر رکن سعی کردم بهترین کسی که متناسب با شرایط دولت جدید باشد را انتخاب کنم افزود: ما در دانشگاه بحث سیاسی خاصی نداریم فقط می‌خواهیم که افراد بر اساس موازین جمهوری اسلامی که قانون اساسی مشخص کرده کارکنند.

 

دکتر قناعتی با تأکید بر اینکه اینجا دانشگاهی در جمهوری اسلامی است و قوانین جمهوری اسلامی در آن حاکم است گفت: نقد چیز بسیار خوبی است و حتی خودم نیز در صحبت‌هایم اشاره داشتم که جمهوری اسلامی در بحث عدالت توفیق لازم را نداشته است و باید حتماً برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد که به هدف عدالت برسد.

وی هدف نظام سلامت را تأمین بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات با روشی دانست که برای همه مردم با قیمت مناسب و نازل در دسترس باشد و افزود: امروزه در سیستم‌های مدیریت جهان تحولات زیادی رخ داده و جهان همواره در حال تحول است اگر ما بخواهیم در عرصه‌ جهانی بمانیم باید تلاش کنیم که به لحاظ علمی و به لحاظ مدیریتی اصلاحات لازم ر انجام دهیم تا بتوانیم در این عرصه بمانیم. ارائه خدمات با کیفیت بالا و با قیمت کم میسر است و با این نگاه کلی دانشکده دندانپزشکی هم باید در همین مسیر پیش برود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه پیشگیری بر درمان تقدم دارد و حتماً باید مدرن‌ترین، پیشرفته‌ترین و به‌روزترین خدمات سلامت برای مردم در دسترس باشد گفت: کیفیت آموزش‌ها هم باید نوین باشد و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های ما باید ارتقا پیدا کنند زیرا وضع رضایت بخشی ازنظر روش‌های آموزشی نداریم و باید از روش‌های آموزش و متدهای جهانی استفاده کنیم.

دکتر قناعتی به بحث «فرهنگ آموزش» تأکید کرد و گفت: یکی از نگاه‌ها در پزشکی دنیای امروز «پزشکی معنوی» است. در حال حاضر در جهان حتی در کشورهایی که خداپرست نیستند به‌شدت به سمت ورزش‌های یوگا و روش‌هایی رفته‌اند که بتوانند به خیال خود خلأ معنوی را پر کنند.

وی ادامه داد: تفاوت انسان با سایر موجودات این است که تنها موجود زنده‌ای است که هر روز در حال تکامل و پیشرفت علمی است. خداوند هم، هر روز در کار جدیدی است بنابراین بداعت و به‌روز بودن یکی از مسائلی است که جزو صفات انسان است و از همان دمیده شده روح الهی در انسان نشات می‌گیرد.

دکتر قناعتی توجه بیشتر به بحث معنویت و اخلاق دانشجویان را خواستار شد و گفت: تفاوت‌ها نسل‌ها بدین معنی نیست که آنها از اصول و ارزش‌های انسانی دور هستند به نظرم نسل جدید کامل‌تر از نسل‌های قدیمی تر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه به جوان‌های خودمان بسیار اعتقاد دارم به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که در داستان کرونا برای بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام نگران شدم اما جوانانی را دیدم که همانند بچه‌های زمان جنگ زحمت کشیدند و به این بخش‌ها رفتند و حتی جان خودشان را هم از دست دادند و شهید شدند. بنابراین باید کاری کنیم که خلأهای که ازنظر آموزش معنوی هست جبران شود و طوری نشود که جوان ما بخواهد به فکر مهاجرت بیفتد.

دکتر قناعتی با اشاره به شرایط سخت و ویژه‌ای که در جنگ تحمیلی وجود داشت اشاره کرد و گفت: بالاخره این‌طور نیست که همه‌چیز از ابتدا مهیا باشد تا بتوانیم کار انجام دهیم؛ باید بدانیم که هنر انسان عبور از سختی‌هاست. برای تغییر وضعیت باید باافتخار استقامت کرد. اینجا وطن ماست. اگر این نگاه را تغییر بدهید می‌توانید تصمیم درست بگیرید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بزرگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام (ص) گفت: ما باید بزرگی‌های اخلاقی و فرهنگ غنی خودمان را گسترش دهیم. کشوری هستیم که در پناه قرآن و فرهنگ اسلامی و ایرانی رشد کرده‌ایم و مولانا و حافظ برآمده از همین قرآن هستند. این را قدر بدانیم و به‌راحتی با فرهنگ خوب خودمان بیگانه نشویم. این فرهنگ را تقویت کنیم و جلو ببریم.

دکتر قناعتی با بیان اینکه من انتظار بیشتری از دانشکده دندانپزشکی و از ظرفیت‌های آن به‌ویژه اساتید آن انتظار دارم افزود: این‌همه برای انقلاب زحمت کشیده شده است که به اینجا رسیدیم. امیدوارم با همدیگر در این مسیر به‌خوبی حرکت کنیم. ما کنار شما هستیم و شما کنارمان هستیم تا دانشکده به درجات بالاتر خود برسد.

وی گفت: ان‌شاءالله در دو ماه آینده برنامه کلانی که تهیه شده به همراه ریز برنامه‌ها و پلان‌های عملیاتی دانشگاه مشخص خواهد شد و ما بدون برنامه کار نخواهیم کرد.

دکتر قناعتی افزود: افق دانشکده دندانپزشکی را بسیار خوب می‌بینم؛ با تمام وجود پشتیبان شما هستم و هر امکاناتی برای هر کار مدرنی بخواهید در اختیار شما قرار می دهم. مطمئن هستم که هر تغییری در دانشگاه علوم پزشکی تهران منجر به تغییر در کل نظام سلامت کشور خواهد شد بنابراین خدمات خودتان را یک رسالت ملی بدانید و با جدیت جلو بروید من هم گوش شنوا دارم و به دیده منت به نقدهای شما توجه می‌کنم.

تلخ و شیرین دوران انقلاب و جنگ را با هم تجربه کرده‌ایم

در ابتدای این مراسم دکتر رکن، رئیس پیشین دانشکده ضمن خوشامدگویی به حضار بیان کرد: آشنایی من با دکتر کدخدا وارد چهل و چهارمین سال خود شده و از سال ۵۷ تا کنون در دوران دانشجویی همگام با فعالیت سیاسی در انجمن اسلامی دانشجویان و پس از آن در دوران رزیدنتی در گروه پریودنتولوژی و پس از آن استخدام به عنوان هیئت علمی از همان دوره تاکنون ادامه پیدا کرده است، پس بهتر است بگویم ما مثل یک خواهر و برادر در خانه‌ای به نام دندانپزشکی با هم بزرگ شده‌ایم و با هم زندگی کردیم تلخ و شیرین دوران انقلاب و جنگ را تجربه و با هم بگو مگو کردیم و با هم تدریس کردیم در مواجهه با موفقیت ها با هم شادی و در مواجهه با مشکلات غمخوار یکدیگر بودیم و با هم در این دانشکده جوانی خود را سپری کرده و نزدیک دوران بازنشستگی شدیم.

دکتر رکن با اشاره به اینکه ایشان فردی متدین، متعهد، سخت کوش، صریح اللهجه، دلسوز و البته کمی سختگیر هستند گفت: امیدوارم ایشان کلکسیون خدمات خود را در ۴ سال آینده در قالب خدمتگزار دانشکده تکمیل و آنرا ذخیره آخرت خود کنند، اینجانب و همه اعضای هیئت علمی دانشکده خود را موظف می دانیم با وی همکاری کامل داشته و ایشان را در راستای تعالی دانشکده حمایت و کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه دکتر کدخدا، رئیس جدید دانشکده ضمن عرض تبریک ولایت امام عصر حضرت مهدی (عج)  و خیر مقدم به رئیس دانشگاه دکترحسین قناعتی بیان کرد: من با دکتر رکن در مکه مکرمه همسفربودیم و در بخش پریودنتولوژی کاملاً با روحیات هم آشنا شدیم، از اول انقلاب در زمان تعطیلی و بازگشایی دانشگاه، در زمان جنگ و بمباران ها با هم همکاری داشتیم، و تنها هدف و نیت ما این بود که دانشگاه را به یک تعالی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه خود را همیشه مدیون رهبری های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی و همچنین رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب و خون شهیدان راه حق مخصوصاً شهید حججی، شهید سلیمانی و شهید احمد هدایت می دانم افزود: و امیدوارم بتوانم راه شهدا را ادامه دهم.

دکتر کدخدا با بیان اینکه، خوب می دانم دانشکده که به اینجا رسیده در سایه همکاری، از خودگذشتگی، فداکاری های گذشتگان ما ازجمله اساتید کارکنان و دانشجویان بوده، تصریح کرد: امیدورارم من را در این راه تنها نگذارید دست در دست هم دهیم و وظیفه تک تک خودمان بدانیم که در راستای پیشرفت دانشکده تمام تلاش خودمان را انجام دهیم.

توضیح اینکه دکتر قناعتی در پایان از زحمات دکتر رکن قدردانی کرد و در پایان هدایایی به رئیس پیشین دانشکده اهدا شد.

در این مراسم دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، حسن زنده دل معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی  و اعضای هیئت علمی، نماینده دانشجویان و کارکنان دانشکده دندانپزشکی حضور داشتند.

انتهای پیام


11273863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است