اقتصادی 16:21 - 05 آذر 1401

راپل و انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما چقدر درآمد دارد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هزینه‌های بالای زندگی تأثیر زیادی در بروز مشکلات اقتصادی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال شغل‌های پردرآمد هستند. از پردرآمدترین این شغل‌ها می‌توان به نماشویی، پیچ و رولپلاک سنگ نما و اجرای ما به روش راپل اشاره کرد. این مشاغل با اینکه درآمد بسیار بالایی دارند اما مانند هر شغلی دارای معایبی هستند. به عنوان مثال به دلیل انجام این کار در ارتفاع خطر سقوط و یا سرگیجه و مشکلات قلبی به دلیل ترس از ارتفاع وجود دارد. البته اگر افراد نکات ایمنی را رعایت کنند هیچ مشکلی قطعاً ایجاد نخواهد شد. درآمد بالای راپل کار باعث شده تا افراد خطرات آن را نیز به جان بخرند. البته نگران نباشید. دوره‌های مخصوصی برای حرفه‌ای شدن در این زمینه وجود دارند که با شرکت در آنها از هرگونه خطر در امان می‌مانید. در ادامه همراه ما باشید تا با درامد راپ و نحوه انجام آن آشنا شوید.

رابطه راپل با با پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان چیست؟

پیچ کردن سنگ نمای ساختمان از مهمترین کارهایی است که باعث محکم کردن سنگ‌های نما می‌شود. این روزها بیشتر از روش راپل برای پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما استفاده می‌شود. داربست مشکلاتی مانند آسیب زدن به نمای همسایه، ایجاد فضای زیاد و… را دارد. به همین دلیل بیشتر افراد روش راپل را ترجیح می‌دهند. همچنین اگر در نمای ساختمان خللی ایجاد شود و یا ارتفاع ساختمان بیش از حد معمول باشد نیاز به راپل کار است. زیرا مثلاً در یک ساختمان ۲۰ طبقه به سختی می‌توان داربست بست و کار انجام داد. همچنین این افراد به قانون ریزش سنگ نما بسیار تسلط دارند.

نقاشی دیوار سیمانی

بررسی حقوق و دستمزد راپ کار

راپ کار به افرادی گفته می‌شود که با تمام توانایی که به طور حرفه‌ای گذرانده‌اند تخصص لازم جهت صعود به ارتفاعات زیاد و نمای خارجی ساختمان‌های گوناگون را از طریق استفاده از تکنیک‌های کوه نوردی با ابزارهای گوناگونی مانند طناب، چکش و … را در بازه زمانی کوتاهی و شرکت در دوره‌های آموزشی که در مجموعه ورزشی برگزار میشده را دارا باشد. برای کار در روش راپل باید گواهینامه مخصوص به این کار را کسب نمائید. حقوق راپ کار با توجه به میزان سختی و میزان خرابی نما متفاوت است. در زیر به مهمترین عوامل تأثیرگذار روی درامد راپ کار اشاره می‌کنیم:

اندازه پروژه: از دیگر عوامل مهم در تعیین درآمد راپ کار، اندازه پروژه است. به عنوان مثال بعضی از پروژه‌ها بسیار بزرگ و بعضی کوچک و یا در حد متوسط هستند.

ارتفاع ساختمان: دیگر عامل تأثیرگذار در درامد راپ است. به عنوان مثال هرچه ساختمان بلندتر باشد درامد راپ کار نیز بیشتر خواهد بود زیرا در ارتفاعات زیاد کار بسیار سخت‌تر می‌باشد.

موقعیت جغرافیایی: نیز عامل بسیار مهمی در تعیین درآمد است. به عنوان مثال در بعضی از مناطق نور خورشید به صورت عمودی به ساختمان می‌تابد و یا بعضی مناطق بارانی هستند.

میزان مهارت: قطعاً کسانی که در کار خود حرفه‌ای شده‌اند میزان دستمزدشان نسبت به دیگران بسیار بیشتر است. پس یک راپل کار برای کسب درآمد بیشتر باید تلاش کند تا در کار خود به یک حرفه‌ای تبدیل شود.

محله: قیمت اجرای روش راپل در مناطق بالای شهر و پایین شهر باهم متفاوت است. به همان نسبت درامد راپل کار نیز متفاوت خواهد بود.

میزان خسارت ساختمان: هرچه به نمای ساختمان آسیب بیشتری وارد شده باشد هزینه‌های ترمیم آن نیز بیشتراست. به همین دلیل درآمد راپل کار نیز افزایش می‌یابد.

نماشویی

یک راپل کار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به دلیل حساسیت بالای کار سن فرد باید حداکثر ۳۵ سال باشد.

داشتن سلامت روحی و روانی از اهمیت بسیار بالایی برای افراد برخوردار است.

نداشتن بیماری قلبی و ناراحتی دست و کمر و پا اهمیت زیادی دارد.

فرد نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری داشته باشد.

شناخت کامل انواع طناب مختلف برای انجام کارهای مختلف

نحوه کار در ارتفاع توسط راپل کار جهان فرود

پیش از هر کاری راپل کار بایستی این نکته مهم را در نظر داشته باشد که طناب را به جایی وصل نماید که حالت جامد و سفت داشته باشد. این کار از آن جهت ضرورت دارد که فرد در حین انجام کار سقوط نکند. اگر نقطه اتصال طناب محکم نباشد ممکن است فرد از ارتفاع بالا سقوط کند و به شدت آسیب ببیند. همچنین برای پایین آمدن راپل کار باید گره‌هایی وجود داشته باشد. صندلی که فرد روی آن می‌نشیند نیز با طناب به سطح ساختمان وصل شده است به همین دلیل مطمئن بودن از اتصالات بسیار اهمیت دارد.

نماشویی ساختمان

تمیزی نمای ساختمان تأثیر بسیار زیادی در زیبایی آن دارد. بسیاری از نماها در اثر گذشت زمان و یا بارش باران و آلودگی‌های محیطی کثیف می‌شوند. از مهم‌ترین کارهایی که برای تمیز کردن نمای ساختمان انجام می‌شود به نماشویی ساختمان می‌توان اشاره کرد. نماشویی فعالیتی است که برای جرم گیری و پاک کردن نمای ساختمان از هرگونه آلودگی و لک انجام می‌شود. نماشویی دارای هزینه بسیار اقتصادی است. هزینه نماشویی به عوامل زیر بستگی دارد:

ارتفاع ساختمان: هرچه ساختمان ارتفاع بیشتری داشته باشد قطعاً هزینه پاک کردن آن از آلودگی‌های محیطی بیشتر است.

جنس نمای ساختمان: برای نمای ساختمان از سنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود. جنس این سنگ‌ها با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل هنگام پاک کردن آلودگی باید از مواد متفاوت متناسب با جنس سنگ استفاده شود. این کار به این خاطر است که به نما آسیبی وارد نشود.

آب و هوای محیط: در بعضی از مکان‌ها به دلیل بارش‌های اسیدی و یا شرایط آب و هوایی خاص نما نیاز به کار بیشتر دارد.

کلام آخر

این روزها با پیشرفت تکنولوژی دیگر کارها مانند قبل انجام نمی‌شود. به عنوان مثال در گذشته خانه‌ها حداکثر دو طبقه داشت که به صورت دستی قابل تمیز کردن بود. اما این روزها وجود آپارتمان‌های آسمان خراش باعث شده تا افراد برای نماشویی و همچنین ساخت و ترمیم نما نیازمند روش‌های دیگری باشند. یکی از این روش‌ها راپل است. راپل روشی مانند کوهنوردی و بالارفتن از صخره‌ها است که این روزها برای نماشویی ساختمان‌های مرتفع و ترمیم و ساخت ظاهر ساختمان به کار می‌رود. این شغل به دلیل حساسیت بالای دارای درآمد زیادی است. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را انتخاب می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین و همچنین زندگی بهتری داشته باشند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11748577
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای اعزام زائران حج عمره تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر به سرزمین وحی اعزام شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دو کشور در تهران امضا شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است