استانی 00:10 - 05 مرداد 1400
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:
ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ۱۰۰ هزار متر مربع خانه‌های بهداشت  و مراکز بهداشتی درمانی به قصد نوسازی  به پیمانکار واگذار شد که این مراکز تخریب و متاسفانه رها شده‌اند.    

دستگاه قضا نسبت به ابتر ماندن وضعیت ساخت و نوسازی خانه‌های بهداشت در لرستان ورود کند

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور در همه زمینه‌ها از جمله بهداشت و درمان  محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در مرکز استان و شهرستان‌های سلسله و دلفان و سایر شهرستان‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی را به نسبت نورم کشوری مقایسه کنید.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سلسله دارای بیمارستان ۵۰ تختخوابی با ۹۰ هزار نفر و در دلفان بیمارستان ۹۰ تختخوابی با ۱۶۰هزار نفر جمعیت وجود دارد که براساس نورم کشوری به ازای هر هزار نفر باید ۱.۸ تخت  وجود داشته باشد که با مقایسه انجام شده این میزان تخت کمتر از میانگین نورم کشوری است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه انتظار داریم به لحاظ توسعه بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی لرستان و شهرستان‌های محروم آن در اولویت قرار گیرند، بیان کرد: در خصوص تجهیزات پزشکی  پیشرفته نیز نیازمند اهتمام ویژه وزارت بهداشت هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دولت، مجلس و وزارت بهداشت براین است که تمرکززدایی در راستای رفع محرومیت مناطق محروم انجام شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از به سرانجام نرسیدن وضعیت ساخت و نوسازی خانه‌های بهداشت در لرستان، گفت: متاسفانه در دوران دکتر کوروش ساکی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۱۰۰ هزار متر مربع خانه‌های بهداشت  و مراکز بهداشتی درمانی به قصد نوسازی  به پیمانکار واگذار شد که این مراکز تخریب  اما متاسفانه رها شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد:  ۱۰۰هزار مترمربع  مذکور در سال ۹۶ که با قرارداد ۱۸۰ میلیارد تومان به نتیجه نرسید و قطعا  نوسازی مراکز بهداشت امروز با هزار میلیارد تومان نیز انجام نخواهد و چه کسی باید پاسخگو باشد و این خیانتی در حق لرستان بوده و انتظار داریم دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا کند و به طور جدی پیگیر باشد و با افراد خاطی و متخلف برخورد قاطعانه کنند.

انتهای پیام


11163147
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است